MKUF504 Vitskapsteori og metode
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Emnet gir inngåande innsikt i vitskapsteori, metode og akademisk tekstarbeid innanfor kunstfaga. I emnet skal studentane arbeide med relevante vitskapsteoretiske omgrep, problemstillingar og analysemåtar, forskingstradisjonar og metodar innanfor kunstfagdidaktikk og formidlingsarbeid. Emnet skal gi studentane grunnlag for å lese, tolke og kritisk vurdere fag- og forskingslitteratur og gjennomføre eit sjølvstendig og kvalifisert masterarbeid seinare i studiet. Akademisk skriving vil vere del av emnet.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngåande kunnskap om sentrale vitskapsteoretiske retningar
- har inngåande kunnskap om sentrale forskingsmetodar innanfor kunstfagdidaktisk og kunstbasert forsking
- har inngåande kunnskap om kunstfaglege forskingsformer
- har inngåande kunnskap om forskingsetikk
- har inngåande kunnskap om akademisk skriving
Ferdigheiter
Studenten
- kan analysere og drøfte kritisk akademiske tekstar og kunstnariske uttrykk
- kan formulere forskingsspørsmål og relatere desse til aktuelle forskingsmetodar og teoretiske perspektiv
- kan nytte relevante teknologiske verktøy for innsamling, generering og systematisk analyse av forskingsmateriale
- kan velje relevant teori og utvikle eit forskingsdesign
Generell kompetanse
Studenten
- kan kommunisere skriftleg og munnleg om kunstfagdidaktisk og formidlingsbasert forsking på eit analytisk og kritisk nivå
- kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
- kan nytte vitskaplege og kunstfaglege omgrep og bruke desse i faglege resonnement
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
MKUF503 og studieretningsemne 1 (MKUF501A, MKUF501B, MKUF501C eller MKUF501D)
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga vil vera samlingsbasert og nettstøtta. Opplegget inneheld forelesingar, rettleiing, seminarverksemd, nettdiskusjonar og bruk av nettbaserte ressursar. Det er forventa at studentane bidreg med seminar- og prosjektframlegg og deltek aktivt i undervisning, gruppeaktivitetar og sjølvstendige litteraturstudiar.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Innlevering av problemstilling og disposisjon som førebuing til arbeidet med prosjektskisse i fellesemne 3
- Munnleg presentasjon på masterseminar knytt til vitskapsteoretiske og/eller forskingsmetodiske tema i ein forskingsartikkel. Fleire studentar skal samarbeide om oppgåva.
- Obligatorisk deltaking på mastersamlingar i emnet.
Obligatoriske læringsaktivitetar blir nærare presisert ved semesterstart.
Dei obligatoriske læringsaktivitetane må vere godkjende av emneansvarleg seinast 2 veker før studenten kan framstille seg til eksamen. Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet blir vurdert som ikkje godkjend, skal det bli gitt ei grunngjeving for dette. Studentar som ikkje får godkjend ein obligatorisk læringsaktivitet vil, så langt det let seg gjere innan fastsette fristar, få eit nytt forsøk i inneverande semester.
Vurderingsform
Semesteroppgåve.
Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.
Det er mogeleg å levere forbetra versjon av oppgåva i påfølgjande semester. Det er berre mogeleg å levere forbetra versjon med same problemstilling ein gong. Etter dette må det skrivast heilt ny semesteroppgåve.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle hjelpemiddel er tillate.
Meir om hjelpemiddel