MPUV502A Spesialpedagogikk 2 - Psykososial utvikling og utfordringar
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Emnet vektlegg ulike forskings- og teoriperspektiv innan spesialpedagogikk. Emnet bygger på ei forståing av miljø og relasjon sin sentrale betydning for barn og unges psykiske helse.
I dette emnet skal ein få innsikt i førebygging av psykososiale utfordringar, samt implementasjon av pedagogikk og utviklingsstøtte i ein samfunnsmessig kontekst, retta mot eit livsløpsperspektiv, samt folkehelse og livsmeistring, i tillegg til å utvikle refleksjon rundt yrkesetikk og læringsstøtte. Studiet er basert på studentaktive læringsformer.
I emnet vil følgjande tema bli vektlagt:
- Refleksjon og dømmekraft ved tilrettelegging for god individuell og sosial utvikling
- Psykososiale utfordringar
- Ulike kunnskapssyn knytt til psykososial utvikling
- Åtferdsvanskar
- Ufrivillig skulefråver og mobbing
- Vurdering, bruk og utvikling av psykososial utviklingsstøtte
Læringsutbytte
Ein student som har fullført emnet skal ha følgande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
- skal ha inngåande kunnskap om spesialpedagogikk som profesjonsfag og forskingsfelt på individ-, gruppe- og systemnivå
- skal ha inngåande kunnskap om psykososial utvikling og utfordringar
- skal ha kunnskap i utvikling av forebyggande miljø for utvikling av god psykososial åtferd på ulike alderstrinn
- skal ha kunnskap om forskings- og utviklingsarbeid innanfor feltet psykososial utvikling
Ferdigheiter
Studenten
- kan identifisere, igangsette og prioritere relevante tiltak for psykososial utvikling i eit livsløpsperspektiv
- kan analysere og reflektere over lærar sin rolle
- kan kritisk vurdere og reflektere over ulike pedagogiske intervensjonar
- kan vurdere og implementere læringsressursar i ein spesialpedagogisk fagleg kontekst, med utgangspunkt i forskingsresultat
- kan bruke og utvikle læringsressursar og program
- kan tenke forebyggande tiltak og program overfor psykososial åtferd og psykisk helse
Generell kompetanse
Studenten
- kan oppdatere sin eigen praksis og faglege innsikt med utgangspunkt i forskingsbaserte publikasjonar
- kan kritisk reflektere over etiske problemstillingar knytt til spesialpedagogiske utfordringar
- kan arbeide med kvalitetsutvikling av ulike læringsressursar og tiltak
- kan vurdere mogelegheiter og utfordringar ved bruk av individuell læringsstøtte
- kan kommunisere om spesialpedagogiske problemstillingar med elevar, foreldre og profesjonelle
- kan planlegge forebyggande tiltak basert på nasjonale kartleggingar
Krav til forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga er organisert med 2 fysiske samlingar over 3 dagar i løpet av semesteret. Her vil det bli lagt opp til førelesingar og arbeid i grupper. I tillegg vil det bli digitale økter lagt til ettermiddagstid mellom samlingane.
Obligatorisk læringsaktivitet
1. Det er obligatorisk oppmøte på samlingar. Det blir lagt opp til studentaktivitet i form av for eksempel gruppearbeid, drøftingar, presentasjonar og øvingar på alle samlingane.
2. Individuell skriftleg oppgåve som student kan relatere til eigen praksis.
3. Refleksjon over tentativt tema for masteroppgåve. Gjennomførast munnleg på samling.
Dei obligatoriske læringsaktivitetane må vere godkjende av emneansvarleg seinast 2 veker før studenten kan framstille seg til eksamen. Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet blir vurdert som ikkje godkjend, skal det bli gitt ei grunngjeving for dette. Studentar som ikkje får godkjend ein obligatorisk læringsaktivitet vil, så langt det let seg gjere innan fastsette fristar, få eit nytt forsøk i inneverande semester.
Vurderingsform
Heimeeksamen, 8 timar.
Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle hjelpemiddel er tillatne.
Meir om hjelpemiddel