BNFD301 Barn, natur og friluftsliv
Emneplan for studieåret 2024/2025
Innhald og oppbygging
Emneplanen bygger på Nasjonale retningslinjer for barnehagelærarutdanning og emnet er ein valbar fordjuping i bachelorstudiet Barnehageutdanning med vekt på natur, helse og bevegelse. Studiet er lagt til haust- og vårsemesteret tredje studieår. Kunnskapsbasen bygger i hovudsak på faga naturfag, fysisk fostring, mat og helse og pedagogikk.
Emnet er i stor grad basert på undervisning ute med praktisk arbeid. Undervisninga er forskningsbasert og profesjonsretta der praksis inngår som ein integrert del.
Etter gjennomført emnet er studenten en viktig ressurs i barnehagen på natur og friluftsliv. Undervisninga er organisert i 5 hovudtema:
- Pedagogisk leiing, kritisk refleksjon og leiing av personalet
- Barnas friluftsliv
- Naturkjennskap og friluftsliv
- Mennesket i naturen
- Bruk av naturen som ressurs
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- Skal sikre barns medverknad i naturen og friluftsaktivitetar, ved at barna sine uttrykk blir følgt opp og evaluert.
- Skal brei kunnskap om korleis ein kan stimulere til barns undring, utforsking, meistring, leik, utvikling og læring i naturen
- Har kunnskap om pedagogisk friluftsliv og økofilosofi
- Har kunnskap om berekraftig utvikling og didaktiske praksisar som kan nyttast i barnehagen
- Har kunnskap om prosesser og fenomen i naturen, vær og klima, økologi og geologi
- Har kunnskap om hausting av ressursar frå naturen og konservering av mat
Ferdigheiter
Studenten
- Kan leie og utvikle prosjekt og aktivitetar i samarbeid med barn og personalet i natur- og friluftsaktivitetar
- Kan planlegge, gjennomføre og evaluere tverrfaglege natur- og friluftsaktivitetar i ulike naturtypar til ulike årstider, som fremmer barn sin meistring, nysgjerrigheit, oppdagarglede og sjølvutvikling
- Kan legge til rette for bruk av naturen til oppleving, observasjon, eksperiment, utforsking, lek og læring i ulike tema i nærmiljø for barn
- Kan planlegge, gjennomføre og vurdere behov for varierte måltid for barn i naturen
- Kan tilberede mat i og frå naturen og nytte ulike konserveringsmetodar
- Kan meistre basisferdigheiter i friluftsliv og ha evne til å meistre opphald og ferdsel i varierte naturmiljø
Generell kompetanse
Studenten
- Kan kritisk vurdere eiga leiarrolle og fagleg didaktisk arbeid med barn
- Kan vurdere korleis rammeplan for barnehagen kan brukast som utgangspunkt for ulike aktivitetar relatert til Natur, helse og rørsle saman med andre emne
- Kan bidra til barn si heilskaplege utvikling og læring i barnehagen
- Har god innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillingar og kjenner krav til tryggleik ved natur- og friluftsaktivitetar
- Har sjølvstendig og reflektert forståing for barnehageprofesjonen si særstilling og kan vidareutvikle barnehagen og barnehagelærarrolla
- Kan vurdere og ta i bruk relevant forsking i barnehagen
- Meistrar norsk språk på ein kvalifisert måte i profesjonssamanheng
- Kan formidle sentralt fagstoff muntleg og skriftleg, kan delta i faglege diskusjonar innanfor utdanningas ulike fagområder og dele sine kunnskapar og erfaringar med andre
Krav til forkunnskapar
Bestått: NHR101/NHR102/NHRA101/NHRD101
Obligatorisk læringsaktivitet
- Ei individuell oppgåve. Oppgåva er knytt til læringsutbytta:
- Studenten har kunnskap om hausting av ressursar frå naturen og konservering av mat
- Studenten kan tilberede mat i og frå naturen og nytte ulike konserveringsmetodar
- Studenten kan meistre basisferdigheiter i friluftsliv og ha evne til å meistre opphald og ferdsel i varierte naturmiljø
- Ekskursjonar og forflytta undervisning. Desse er knytt til læringsutbytta:
- Studenten kan meistre basisferdigheiter i friluftsliv og ha evne til å meistre opphald og ferdsel i varierte naturmiljø
- Studenten kan planlegge, gjennomføre og evaluere tverrfaglege natur- og friluftsaktivitetar i ulike naturtypar til ulike årstider, som fremmer barn sin meistring, nysgjerrigheit, oppdagarglede og sjølvutvikling
- Studenten kan legge til rette for bruk av naturen til oppleving, observasjon, eksperiment, utforsking, lek og læring i ulike tema i nærmiljø for barn
- Studenten har kunnskap om pedagogisk friluftsliv og økofilosofi
Ei gruppeoppgåve. Oppgåva er knytt til læringsutbytta:
- Studenten kan leie og utvikle prosjekt og aktivitetar i samarbeid med barn og personalet i natur- og friluftsaktivitetar
- Studenten har brei kunnskap om korleis ein kan stimulere til barns undring, utforsking, meistring, leik, utvikling og læring i naturen
- Studenten kan planlegge, gjennomføre og evaluere tverrfaglege natur- og friluftsaktivitetar i ulike naturtypar til ulike årstider, som fremmer barn sin meistring, nysgjerrigheit, oppdagarglede og sjølvutvikling
- Studenten kan kritisk vurdere eiga leiarrolle og fagleg didaktisk arbeid med barn
Alle obligatoriske læringsaktiviteter blir nærare presisert ved semesterstart, og er knytt til læringsutbytta i emnet. I samband med ekskursjonar må studentar vera førebudd på å betale ein eigenandel. Det vert lagt til rette for kompensatorisk oppgåve.
Obligatoriske læringsaktivitetar blir vurdert som godkjent / ikkje godkjent. Dei må være levert / gjennomført til fastsett innleveringsfrist for at det skal bli vurdert. Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet ikkje blir godkjent, får studenten ein (1) moglegheit til ny innlevering / gjennomføring innanfor ordinært studieforløp i emnet. Nytt forsøk må være avvikla seinast 2 veker før eksamen startar. Alle obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjent før praktisk eksamen.
Vurderingsform
- Oppgåve, tel 60 % - innlevering vinter. Gruppe
- Praktisk eksamen, tel 40 % - eksamen vår. Individuell karakter. Tidsramme: 1 veke.
Karakterskala: A-F, der F er ikkje greidd
Begge delane må vere bestått for å få karakter i emnet. Ved ikkje bestått på ein av delane, kan den delen takast opp att åleine.
Hjelpemiddel ved eksamen
Spesifiserte hjelpemiddel tillate
Meir om hjelpemiddel