FRIB200 Friluftsliv haust – fjord og fjell
Emneplan for studieåret 2024/2025
Innhald og oppbygging
Gjennom teoretisk og praktisk undervisning skal studentane tileigne seg basiskunnskap om geologi, bre- og vegetasjonslære. I geologi og brelære blir det lagt vekt på landskapsutvikling og landformer i Norge, indre og ytre geologiske prosessar og kunnskap om brear og bretypar. I vegetasjonslæra blir det fokusert på kva som veks i dei ulike vegetasjonssonene i fjellet, samt kunnskap om enkelte planter, tre, lav og mosar. Friluftsliv si kulturhistorie frå fjord og fjell i regionen blir kopla saman med dei lokalitetane som blir nytta. I emnet ligg også Norges Padleforbund (NPF) sitt teknikkurs hav og Norges Klatreforbund frå Inne til Ute klatring.
Ekskursjonar:
- Havkajakk (NPF teknikk-kurs), to dagar
- Kystfriluftsliv, to dagar
- Naturkjennskap, to dagar
- Fjellferd, fem dagar
- Sportsklatring frå inne til ute, to-tre dagar
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om sentrale landskapsformer i regionen og innsikt i geologiske (indre og ytre) prosessar
- har kunnskap om karakteristiske planteartar og vegetasjonstypar i regionen
- har kunnskap om ulike økosystem
- har kunnskap om sentrale bergartar og brelære
- har kunnskap om grunnleggande friluftsliv som kjenneteiknar nærmiljøet i regionen, t.d. i fjellet og på fjorden
- kan anvende kunnskap om fedsel i fjellet
Ferdigheiter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere fleire dagars vandretur med telt i fjellet
- kan beherske orientering, leirliv og utstyrslære knytt til overnatting i fjellet
- kan utføre god padleteknikk i havkajakk
- kan sportsklatre trygt ute etter metodesett til NKF
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle friluftsliv kunnskap om kultur og natur i regionen
- kan vurdere fare ved generell friluftsliv ferdsel og spesifikk fare knytt til havpadling og sportsklatring
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar er å vere i god nok fysisk form til å kunne bere eige og felles utstyr på ekskursjonar med overnattingar på barmark og på snø. Gjennomført NPF grunnkurs hav og NKF brattkort.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisnings- og læringsformene i dette emnet nyttar i stor grad praktisk undervisning ute og ekskursjonar der teori blir integrert gjennom tileigning av praktisk erfaring. Turplanlegging og teori vil og formidlast gjennom førelesingar på campus. Gruppe- og individuelt arbeid inngår og som ein viktig del av emnet. Refleksjonsnotat blir brukt i samband med enkelte ekskursjonar.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktivitetar må vera godkjente for at studenten kan framstille seg til eksamen:
- Aktiv deltaking på ekskursjonar (planlegging, gjennomføring og evaluering)
- Skriftleg gruppeinnlevering av turplan til fem dagars fjellferd
- Refleksjonanotat knytt til naturkjennskap
Desse læringsaktivitetane er knytt opp mot læringsutbytta om sentrale landskapsformer, plantearter og vegetasjonstypar i regionen, samt å planlegge fleire dagars tur i naturtypane i regionen.
I samband med ekskursjonar må studentar ved HVL vera førebudd på å betale ein eigenandel. Det vert lagt til rette for kompensatorisk arbeidskrav.
Vurderingsform
Skriftleg skuleeksamen, 5 timar.
Eksamen er delt i to delar: Vegetasjon og geologiske prosessar. Begge delar må vere bestått.
Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Ingen hjelpemiddel er tillate.
Meir om hjelpemiddel