FØS8129 Digital innovasjon og entreprenørskap
Emneplan for studieåret 2024/2025
Innhold og oppbygning
Emnet går nærmere inn på tematikken digital innovasjon og entreprenørskap.
Gjennom arbeid individuelt og gruppevis gir emnet en innsikt i digital innovasjon med spesielt fokus på utvikling av nye digitale tjenester og produkter.
Målet med emnet er å gi studentene en introduksjon til fagområdene innovasjon og entreprenørskap for på den måten å kunne sette dette i sammenheng med tidligere kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse opparbeidet innen et stadig mer digitalisert samfunns- og arbeidsliv.
Læringsutbytte
Kunnskaper
Studenten
- har kunnskap omkring teorier, begrep, prosesser, verktøy og metoder innen digital innovasjon
- har kunnskap omkring teorier, begrep, prosesser, verktøy og metoder innen entreprenørskap
- kjenner til forsknings og utviklingsarbeid innenfor digital innovasjon og entreprenørskap
Ferdigheter
Studenten kan
- diskutere og kritisk reflektere over digital innovasjon og entreprenørskap i nærings-, arbeids- og samfunnsliv
- analysere ulike aspekter av digital innovasjon
- analysere ulike aspekter av entreprenørskap
Generell kompetanse
Studenter har
- utviklet oversikt og innsikt i muligheter og konsekvenser knyttet til digital innovasjon og kan aktivt bidra til initiering, planlegging og gjennomføring av digital innovasjon og innovasjonsprosesser på egen arbeidsplass, organisasjon eller virksomhet
- tilegnet seg kompetanse på samarbeid med andre om å løse praktiske og teoretiske problemer innenfor digital innovasjon
- tilegnet seg kompetanse omkring entreprenørskap som en global trend som vil påvirke nærings-, arbeid- og samfunnsliv
Krav til forkunnskaper
Ingen
Anbefalte forkunnskaper
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger med studentaktivitet gjennom diskusjon og problemløsning basert på individuell eller gruppevise oppgaver, muntlige presentasjoner, fysiske og/eller virtuelle ekskursjoner kan være aktuelt.
Samlingsbasert.
Nettbasert læringsaktivitet mellom samlinger vil bli vurdert.
Obligatorisk læringsaktivitet
To skriftlige innleveringer samt muntlige presentasjoner
Vurderingsform
Individuell prosjektoppgave 100%.
Karakterskala. A - F.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle skriftlige og trykte hjelpemidler er tillatt
Mer om hjelpemidler