HSPED801 Innføring i universitetspedagogikk
Emneplan for studieåret 2024/2025
Innhald og oppbygging
Emnet er samlingsbasert og går over to samlingar med tilhøyrande før- og etterarbeid. Emnet gir ei innføring i feltet høgskulepedagogikk. Studiet har ein kritisk reflekterande og forskande tilnærming til utvikling av læring og undervisning i høgare utdanning.
For dei som tek emnet for å dokumentera utdanningsfagleg kompetanse vil oppgåvene frå Innføringsemnet kunne nyttast i den pedagogiske mappa
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgande totale læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- kjenner til aktuelle styringsdokument knytt til undervisning i høgare utdanning
- har kjennskap til ulike perspektiv på undervisning, læring og vurdering i høgare utdanning
- har kunnskap om grunnleggjande prinsipp for rettleiing av kollega og studentar
- har kunnskap om didaktiske modeller for å planleggje og gjennomføre og evaluere undervisning.
- kan grunngjeve eige lærings- og kunnskapssyn og forholda seg reflektera til eiga lærarrolle
Ferdigheiter
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning og rettleiing, både individuelt og i samarbeid med kollegaer, på en måte som fremmer studentars læring og faglege utvikling
- kan innhente og bruke tilbakemeldingar frå studentar, kollegaer til å systematisk utvikle undervisnings- og læringsprosessar
- kan rettleie kollega i utvikling av undervisning og læringsarbeid
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere, utarbeide og vidareutvikle emne- og programplanar innanfor sine fagområde
- har ei kritisk og analytisk haldning til planlegging, gjennomføring og evaluering av eiga og kollegars undervisning
- har eit profesjonelt og yrkesetisk haldning til vidareutvikling av rolle som underviser og som part i faglege og kollegial fellesskap
Krav til forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Studentaktive læringsformer som diskusjon, gruppearbeid og kollegarettleiing, førelesing og sjølvstudium, digitale læringsressursar og fysiske og nettbaserte samlingar.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Deltaking på kollegarettleiing
- Deltaking på samlingane
Dei obligatoriske læringsaktivitetane må være godkjent til fastsette fristar for å få gå opp til eksamen.
Vurderingsform
Oppgåve, ca. 2000 ord.
Karakterskala: Bestått/Ikkje bestått.
Dersom oppgåva ikkje er bestått, er det mogeleg å levere forbetra versjon i påfølgjande semester. Det er berre mogeleg å levere forbetra versjon med same problemstilling ein gong. Etter dette må det skrivast heilt ny oppgåve.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle hjelpemiddel er tillate.
Meir om hjelpemiddel