Forkurs i matematikk for økonomi og administrasjon eller eiendomsmegling

Forkurs

Skal du ta utdanning i økonomi og administrasjon eller eiendomsmegling? Studiet krever gode forkunnskaper i matematikk, og det kan lønne seg å ta forkurs i august.

Haugesund eller Sogndal

Hopp til

Studiet krever gode forkunnskaper i matematikk. Vi anbefaler derfor studenter med praktisk matematikk (P-matte) fra videregående skole å delta på forberedende kurs i august.

Mattekurset BØA111 Matematikk for økonomer krever gode forkunnskaper i matematikk og bygger på kunnskap tilsvarende S1+S2 fra videregående skole. Studenter med begrensede forkunnskaper i matematikk, må derfor regne med betydelig ekstra arbeidsinnsats i matematikkurset. Studenter som har S- eller R-matte, men som føler at de har «glemt mye» av tidligere matematikkunnskaper bør også delta på forkurset.

Studenter som nylig har hatt S- eller R-matte, eller matematikk fra høgskole/universitet, har derimot ikke behov for å ta forkurset.

Kurset er gratis.

Forkurs i matematikk i Haugesund

Kurset varer i fem dager fra 5. til 9. august kl. 10.00-15.00.

Sted: Auditorium G

Det vil være en kombinasjon av undervisning og tid for regning i grupper. Undervisningen gis av Kristian Thulin. I tillegg deltar studentassistenter på regneverksted.

Forkurs i matematikk i Sogndal

Tidspunkt for forkurs i matematikk høsten 2024:

• Tirsdag 13.08. kl. 10.15–14.00
    • Onsdag 14.08. kl. 10.15–13.00
    • Mandag 19.08. kl. 08.15–10.00

Sted: Auditorium Sognefjorden (F300).

Påmelding: Det er ikke påmelding til forkurset. Har du spørsmål om forkurset, kan du sende e-post til Gurid Karevoll.