Studieplan - Idrett, 1. år bachelor (Idrett årsstudium)
Hausten 2020
Studiet er eit årsstudium som kan inngå i bachelorstudiet i Idrett, fysisk aktivitet og helse, bachelorstudiet i Idrett og kroppsøving eller bachelorstudiet i Friluftsliv. Studiet er retta mot personar som ynskjer å undervise i kroppsøvingsfaget i grunnskule og vidaregåande skule, eller som ynskjer å ta ei friluftslivs eller idrett- og helseutdanning ved HVL, campus Sogndal eller andre institusjonar. Målgruppa er og personar som ynskjer å arbeide med frivillig idrettsarbeid.
Læringsutbytte
Etter fullført idrett 1. år bachelor skal kandidaten ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Kandidaten:
- kan forklare og drøfte sentrale tema og problemstillingar innan fagområda idrett og samfunn, aktivitetslære, rørslelære, anatomi, motorisk læring, treningslære og undervisningslære
- har brei kunnskap i høve planlegging, organisering, tilrettelegging og rettleiing på ulike dugleiksnivå
Ferdigheiter
Kandidaten:
- kan vise ferdigheiter, forklare, anvende, observere, analysere og reflektere over sentrale element i praktiske aktivitetar
- kan vise ferdigheiter i høve til planlegging, organisering, tilrettelegging og rettleiing på ulike dugleiksnivå
Generell kompetanse
Kandidaten:
- kan anvende og formidle sentrale tema og problemstillingar innan fagområdet idrett
- kan planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgåver aleine eller saman med andre
Innhald
Det er tilnærma like mykje undervisning i teoretiske og praktiske emne.
Studiet inneheld følgjande emne:
- Rørslelære, anatomi, motorisk læring, 10 sp
- Idrett og samfunn, 10 sp
- Undervisningslære, 10 sp
- Aktivitetslære, 15 sp
- Treningslære, 15 sp
Praksis
2 veker praksis går ut. Endring kjem som følgje av tiltak grunna Covid-19.
Arbeidsformer
Hovudarbeidsforma i dei teoretiske emna vil vere førelesingar, gruppe- og individuelt arbeid. I dei praktiske timane vil det metodiske grunnlaget vere sentralt, saman med fagkunnskap, eigendugleik og mestring av sentrale element i dei ulike aktivitetane. Praktisk og teoretisk lærestoff blir integrert i timane.
Det blir lagt til rette for obligatoriske læringsaktivitetar knytt opp mot ulike læringsmål for at studentane kan ta ei aktiv rolle i læringsprosessen. Studentane har arbeidskrav knytt til praktisk aktivitet, praksis, framleggingsoppgåver og innleveringsoppgåver gjennom studiet.
Vurderingsformer
Skriftleg individuell eksamen, skriftleg heimeeksamen, individuell praktisk eksamen. Sjå også emneomtalane.