Ung mann i en klatrevegg.

Idrett, trening og helse | semesterprogram

Halvtårsstudium

Kom til Sogndal i et halvt år, med kort vei til fantastisk natur ved Sognefjorden, Sogndalsfjella og Jotunheimen.

Hopp til

Slik søker du

Dette semesterprogrammet er for nordiske studenter, og undervisningen er på norsk.

Du velger 2 emner som til vanlig inngår i bachelorprogrammet vårt i idrett, trening og helse. Dette er en bred idrettsutdanning der studentene spesialiserer deg i enten idrett, trening og prestasjon eller trening, fysisk aktivitet og helse.

Hvorfor studere idrett, trening og helse?

Du lærer om effekten av ulike former for trening og fysisk aktivitet, basert på forskning, idrettens egenart og plass i samfunnet og å planlegge, legge til rette, lede og evaluere trening og fysisk aktivitet for ulike målgrupper og individ. I tillegg til varierte undervisningsformer på campus vil du i flere av emnene også ha ekstern praksis. For emnene innen idrett, trening og prestasjon gjennomføres praksis i idrettslag, mens det på emnene innen fysisk aktivitet og helse er praksis relatert til helsefremming, forebygging og rehabilitering. Se emneplanene for mer informasjon om praksis.

Du kan studere idrett, trening og helse i Sogndal. Gode undervisnings- og treningsfasiliteter på campus danner en unik ramme for utdanningen. I tillegg har du kort vei til fantastisk natur ved Sognefjorden, Sogndalsfjella og Jotunheimen.

Dette er emnepakkene du kan velge

Idrett, trening og prestasjon, våren 2024

Trening, fysisk aktivitet og helse, våren 2024