Studieplan - Rektorutdanning - Utdanningsleiing
Hausten 2018
Tilbodet er ein del av Den nasjonale rektorutdanninga (2015-2020) i regi av Utdanningsdirektoratet.
Læringsutbytte
Å styrke leiarkompetansen til studentane gjennom å ha fokus på at dei identifiserer og tek ansvar for oppgåver og utfordringar dei vil stå overfor som leiarar i skulen.
Å styrke leairkompetansen til studentane, som grunnlag for å utvikle ein skule som søker å ta vare på interesser, rettar og behov til elevar, foreldre, lærarar og samfunnet.
Kunnskap
Etter avslutta utdanning skal kandidaten ha kunnskap om
- ulike teoriar om leiing og korleis krav og forventningar til leiarar og medarbeidarar varierer med val av perspektiv
- leiing på ulike nivå og i ulike funksjonar
- kommunikasjon og konflikthandtering
- skulekultur og om skulen som lærande organisasjon og lærande system
- leiing av endringsprosessar og kvalitetstenking
- utdanningssystem i Noreg og i andre land
- korleis ein kan vidareutvikla seg som leiar, og om etisk og klokt leiarskap
- kunnskap om profesjonsutvikling i skulen
Ferdigheit
Etter avslutta utdanning kan kandidaten
- identifisere og reflektere over sterke og svake sider ved seg sjølv som leiar, og arbeide vidare med utfordringar ein står ovanfor som leiar i skolen
- analysere og reflektere over eigen leiingspraksis i lys av intersubjektive diskursar
- planlegge, reflektere og grunngje val av leiingspraksis i høve personalet
- planlegge, reflektere og grunngje korleis ein leier eit lærarteam gjennom relasjonsbygging, struktur, regler og rutinar, tydelege forventingar og motivering
- forholda seg til kriser, konfliktar og spenningar i stab på ein konstruktiv og relasjonsfremmande måte
- bruke kvalitetsverktøy til analyse og utvikling av læringsaktivitetar
- nytte ulike leiarutviklingsverktøy og reflektere over sterke og svake sider ved desse
- leie profesjonsutvikling i skulen
Generell kompetanse
Etter avslutta utdanning har kandidaten
- ei bevisst haldning til, god sjølvinnsikt og etisk merksemd retta mot eigne handlingar som leiar
- refleksiv haldning til forholdet mellom lærar- og leiaridentitetar
- ei pådrivarrolle i høve systematisk og målretta utvikling av ein god skule på elev-, kollega- og organisasjonsnivå
- evne til å analysere skulen sine utfordringar og evne til å planlegge nye tiltak i eit samfunns- og organisasjonsperspektiv
- evne til identifisere og forholde seg på ein reflektert måte til etiske utfordringar i mellommenneskelege relasjonar
- innsikt i korleis arbeid med forhold som skaper motstand, krise og konfliktar i yrkessamanheng
Innhald
Studiet vil ha eit innhald som er bygd opp rundt eit utval temaområde:
- Samarbeid og læring, tilbakemeldingar og systemisk samarbeid i utdanningssystem
- Systemkunnskap, handlingsrom og styringsrett til leiarar
- Leiing av endringsprosessar, involvering av kollegaer
- Kunne analyser og bruke læringsresultat og andre data for å utvikle skulen
- Eiga leiarrolle og samspel med andre
Arbeidsformer
Studiet er erfaringsbasert og praksisnært i meininga at undervisning blir nært knytt til daglege oppgåver og funksjonar. Nett- og samlingsbasert tilbod med sju samlingar på to eller tre dagar. Forelesingar, øvingar og arbeid i basisgrupper med praktiske case og tekster støtta av ein fagleg rettleiar. Mellom samlingane: nettbaserte oppgåver og nettbasert kommunikasjon mellom rettleiarar og studentar.
Vurderingsformer
Arbeidskrav
Det skal gjennomførast og leverast fem individuelle arbeidskrav i tilknyting til samlingane, knytt til tema og eigen praksis. Konkretisering av arbeidskrav kjem ved studiestart.
SA3-304-ME: Mappe som inneheld to tekstar:
1) Presentasjon og analyse av eit lokalt utviklingsprosjekt
2) Ein fordjupingstekst knytt til styringsystem, samarbeidsprosessar, konflikthåndtering eller forventningar til leiarrolla.
Studentane får ein samla karakter på eksamensmappa.
Karakter: Gradert karakter A-F
Ved stryk leverer studenten omarbeidd eksamensmappe.