PS1-301 Vitskapsteori, metode og etikk
Emneplan for studieåret 2018/2019
Innhald og oppbygging
Emnet omhandlar sentrale vitskapsteoretiske tradisjonar og perspektiv, og fokuserer på korleis dei kjem til uttrykk i val av metode, analyse av data og formidling. Fokus er retta mot vitskapleg verksemd generelt, og forsking innan psykisk helsearbeid spesielt. Evne og vilje til å stille kritiske vitskapsteoretiske, metodologiske og etiske spørsmål ved korleis forskingsprosjekt planleggast, gjennomførast og formidlast i vitskapelige publikasjonar vert vektlagt. Sentrale tema som blir belyst er:
- Vitskapsteori og metode
- Litteraturstudie
- Akademisk skriving
- Datainnsamlingsmetodar for kvantitativ og kvalitativ metode
Læringsutbytte
Etter fullført emne kan/har kandidaten:
Kunnskap:
- inngåande kunnskap om vitskapsteoretiske tradisjonar og perspektiv
- inngåande kunnskap om karakteristika ved kvantitative forskingsmetodar og kvalitative forskingsmetodar
- inngåande kunnskap om etiske prinsipp for forsking, og evne til å kritisk vurdere etiske aspekt ved gjennomføring av et forskingsprosjekt
- inngåande kunnskap om prinsipp for akademisk kjeldehandtering og siteringspraksis.
- inngåande kunnskap om etiske og metodiske utfordringar av spesielt stor relevans for psykisk helsearbeid
Ferdigheiter:
- kritisk evaluere metodologiske aspekt ved kvalitative og kvantitative forskingsprosjekt
- identifisere og kritisk evaluere etiske aspekt ved forskingsprosjekt
- kritisk vurdere kjeldebruk i vitskapelige publikasjonar
Generell kompetanse
- innsikt i vitskapsteoretiske og metodologiske aspekt ved vitskapleg verksemd generelt
- nytte kunnskapen til å stille kritiske vitskapsteoretiske, metodologiske og etiske spørsmål ved korleis forskingsprosjekt planleggast, gjennomførast og formidlast i vitskapelege publikasjonar
Krav til forkunnskapar
Sjå opptakskrav til Vidareutdanning Psykisk helsearbeid
Undervisnings- og læringsformer
Førelesingar, oppgåveskriving individuelt og i gruppe, kollokviegrupper, rettleiingsgrupper, seminar med diskusjonar, sjølvstudium.
Gruppeoppgåver basert på kritisk gjennomlesing av fagfellevurderte vitskapelige artiklar med spesiell relevans for fagfeltet. Munnleg framlegg i plenum.
Seminar: Eit halvdagseminar der aktuelle forskarar ved HiSF, Helse Førde, eller praksisfeltet presenterer pågåande forsking innanfor fagfeltet.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Gruppeoppgåve der sentrale spørsmål knytt til vurdering av vitskapelige artiklar blir presenterte i plenum. 80% obligatorisk oppmøte i gruppearbeid. Maks fem studentar i kvar gruppe.
- 80 % frammøte til rettleiing i gruppe (2 timar)
Vurderingsform
Individuell skrifteleg skuleeksamen, 4 timar. Karakterskala A - F, med A som beste karakter og karakteren F som ikkje bestått.