Hopp til innhald

ID3-223 Fysisk aktivitet i eit livsløpsperspektiv

Emneplan for studieåret 2018/2019

Innhald og oppbygging

Emnet har gjennom teori og praktisk aktivitet fokus på fysisk aktivitet i eit livsløpsperspektiv.

Hovudinnhald vil være:

 

  • Vekst, utvikling og fysisk yteevne hjå barn og unge
  • Intervensjonar med fysisk aktivitet i barnehage og skule
  • Testing av barn og unge
  • Fysisk aktivitet og risikofaktorar for hjarte- og karsjukdommar hjå barn og unge
  • Tidleg spesialisering eller allsidig fysisk aktivitet/trening for barn og unge?

  • Individuell praksis med treningsrettleiing for vaksne

  • Alderdomsprosessar hjå eldre
  • Intervensjonar med fysisk aktivitet for eldre (adaptasjon, funksjon, livskvalitet med meir)
  • Testing av eldre
  • Tilretteleggjing og gjennomføring av trening av eldre

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:

Kunnskapar

Studenten

  • har brei kunnskap om korleis fysisk aktivitet påverkar barn, unge og eldre si helse i eit førebyggjande og helsefremmande perspektiv
  • har brei kunnskap om korleis teste barn, unge og eldre i ulike former for fysisk aktivitet som uthald og styrke
  • har brei kunnskap om korleis evaluere fysisk aktivitet hjå barn, unge og eldre
  • har brei kunnskap om intervensjonar som nyttar fysisk aktivitet for barn, unge og eldre

Ferdigheiter 

Studenten

  • kan anvende teoretisk kunnskap i høve planlegging, organisering, tilrettelegging og rettleiing av fysisk aktivitet og trening for barn, unge, vaksne og eldre

Generell kompetanse

Studenten

  • kan leggje til rette for fysisk aktivitet for barn, unge, vaksne og eldre
  • kan formidle forsking og fagstoff som teoriar, problemstillingar og løysingar både skriftleg og munnleg

Krav til forkunnskapar

Fullført 1. år bachelor idrett eller tilsvarande.

Undervisnings- og læringsformer

Undervisninga vil gjennomførast som førelesningar, gruppearbeid og studentpresentasjonar. Det vil også vere praktiske økter. Det er delvis lagt opp til førelesingar som blir avslutta med oppgåver som studentane presenterer i plenum. Undervisningsopplegget føreset at studentane førebur seg til undervisning og arbeider med stoffet mellom førelesingane.

Obligatorisk læringsaktivitet

Obligatorisk oppmøte (80 %) under studentframføringar som inkluderar at studenten presenterer (i grupper) faglege oppgåver gitt av faglærar, samt obligatorisk oppmøte i praktiske økter. Godkjent individuell praksis i treningsrettleiing (ca. 20 arbeidstimar, organisert som punktpraksis). Både praksisrapport og gjennomføring må være godkjent. Innlevering av eitt skriftleg individuelt arbeidskrav.

Vurderingsform

Individuell heimeeksamen. Tid: Fem dagar. Gradert karakter (A-F).