ID3-103 Undervisningslære
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
- Kva er pedagogikk, didaktikk og fagdidaktikk?
- Leik - fysisk aktivitet - kroppsøving - idrett
- Lærarrolla i kroppsøvingsfaget
- Planleggingsarbeid
- Undervisningsmetodar, arbeidsmåtar og undervisningsprinsipp
- Tilpassa opplæring, kroppsøving og kjønn
- Bruk av konkurranse i kroppsøvingsfaget
- Vurdering i kroppsøvingsfaget
- Trivsel, motivasjon og læringsklima
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om kroppsøvingslæraren sine ulike oppgåver og roller
- har kunnskap om samanhengen mellom læringsmiljø og motivasjon i kroppsøving og idrett
- har kunnskap om vurdering og retningslinjer i kroppsøvingsfaget
- har kunnskap om tilpassa opplæring og korleis legge til rette for gode læreprosessar i kroppsøvingsfaget
Ferdigheiter
Studenten
- kan gjere greie for og drøfte samanhengen mellom erfaring i undervisningssituasjonar og faglitteratur
- kan bruke teori for å drøfte kroppsøvingslærarrolla
- kan gjennomføre praktiske undervisningsøkter saman med medstudentar
Generell kompetanse
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre, vurdere og grunngi undervisning i kroppsøving og idrett ut frå gjeldande læreplan og tilpassa opplæring
Krav til forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga blir organisert som førelesing- og seminartimar med både gruppe- og individuelt arbeid. Emnet blir gjennomført med ei blanding av teoretiske og praktiske timar. I dei praktiske timane er det studentane som har leiingsansvaret for å få erfaring med planlegging, gjennomføring og refleksjon av undervisning. Denne erfaringa og kompetansen blir styrka gjennom skulepraksis som går over to veker. Skulepraksis blir gjennomført i grupper i grunnskule, vidaregåande skule eller folkehøgskule.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Minimum 80% oppmøte i praktiske timar
- Planlegge, gjennomføre og reflektere i samband med praktiske timar
- Obligatorisk oppmøte og arbeidsoppgåver knytt til seminartimar
- Innlevering før praksis: - Oversiktsplan for praksisperioden (gruppeoppgåve) - Forventning til praksis (individuell oppgåve)
- Innlevering etter praksis: - Praksislogg (gruppeoppgåve)
Arbeidskrav og praksis må vere godkjent før studenten kan framstille seg til eksamen.
Vurderingsform
Individuell, skriftleg heimeeksamen. Tid: Tre dagar. Gradert karakter (A-F), der F er ikkje bestått.