MASPED3-301 Rettleiing
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
Innhaldet i studiet er:
- Relevante rettleiings- og innovasjonsteoriar på system-, gruppe- og individnivå
- Etiske dilemma og makttilhøve i rettleiing
- Innsikt og trening i grunnleggande rettleiingsmetodar
- Kommunikasjon, relasjon og samspel
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har inngåande kunnskap om rettleiings- og innovasjonsprosessar på individ-, gruppe- og systemnivå
- kan analysere og forhalde seg kritisk til eigen praksisteori som rettleiar og innovatør innan det spesialpedagogiske fagfeltet
Ferdigheiter
Studenten
- kan leggje til rette for og gjennomføre ein rettleiings- og innovasjonsprosess
Generell kompetanse
Studenten
- kan kommunisere faglege problemstillingar, analysar og konklusjonar knytt til spesialpedagogisk rettleiing og innovasjon med både spesialistar og allmenta
Krav til forkunnskapar
Ingen ut over dei som følgjer av opptak
Tilrådde forkunnskapar
Fullført semester 1 og 2 av master spesialpedagogikk studiet
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga vil variere mellom førelesingar, seminar og gruppeøvingar med grunnlag i kasus, med bruk av videoopptak. Vi føreset at studentane deltek aktivt og sjølvstendig i alle undervisningsformer.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Gjennomføring av feltarbeid, fem dagar.
- Ein individuell fagtekst og framlegg med utgangspunkt i feltarbeidet
- Ei skriftleg gruppeoppgåve knytt til rettleiings- og innovasjonsteori
- Fire grupperettleiingar med video og individuelle refleksjonsnotat
- Deltaking på fire samlingar på tre timar i lokale grupper med individuelle refleksjonsnotat etter kvar samling
- Obligatorisk frammøte (80%) på samlingane
Vurderingsform
Individuell munnleg eksamen. Gjennomføring av rettleiing i gruppe med påfølgjande individuell samtale knytt til rettleiing og pensum.
Bokstavkarakter, A-F.