PPUY306 Skulen i samfunnet - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv
Emneplan for studieåret 2020/2021
Innhald og oppbygging
Hovudtema i emnet er skulen i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv og pedagogisk forskings- og utviklingsarbeid. Eit sentralt område er difor samarbeid med føresette, nærmiljø, nærings- og arbeidsliv og andre relevante instansar i og utanfor skolen. Det vert lagt vekt på heilskap og samanheng i studiet gjennom integrering av fag, pedagogikk, fagdidaktikk og praksis. Eit berande element i gjennomføringa av emnet er studenten som forskar i eigen yrkesfagleg og yrkesdidaktisk praksis.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten:
- har kunnskap om gjeldande lovverk og styringsdokument som er relevante for profesjons- og yrkesutøvelsen
- har kunnskap om barn og unge i vanskelege livssituasjonar, herunder kunnskap om vold og seksuelle overgrep mot barn og unge, om deira rettar i eit nasjonalt og internasjonalt perspektiv, og om korleis sette i gang nødvendige tiltak etter gjeldande lovverk
- kjenner til nasjonalt og internasjonalt forskings- og utviklingsarbeid med relevans for lærarprofesjonen innanfor det yrkespedagogiske og det yrkesfaglege området, og kan oppdatere kunnskapen sin innanfor fagområdet
Ferdigheiter
Studenten:
- kan planleggje, begrunne, gjennomføre, leie, vurdere og dokumentere relevant fag- og yrkesopplæring tilpassa elevane/lærlingane sine behov
- kan orientere seg i faglitteraturen og forhalda seg kritisk til informasjonskjelder og eksisterande teoriar knytt til ungdomstrinnet og fag- og yrkesopplæring (8-13.trinn)
- kan bruke og vise til relevante forskningsresultat for å treffe grunngjevne val og gjennomføre systematisk yrkesfagleg og pedagogisk utviklingsarbeid
- kan identifisere særskilde behov hjå barn og unge, inkludert identifisere teikn på vald eller seksuelle overgrep. På bakgrunn av faglege vurderingar skal studenten kunne etablere samarbeid med aktuelle tverrfaglege og tverretatlege samarbeidspartnarar til barnet sitt beste
Generell kompetanse
Studenten:
- kan analysere eigne behov for kompetanseheving og ha endrings- og utviklingskompetanse for å møte framtida sitt behov i skole, arbeids- og samfunnsliv
- kan legge til rette for entreprenørskap, nytenking og innovasjon, og at lokalt arbeids-, samfunns- og kulturliv vert involvert i opplæringa
- kan bygge gode relasjonar til og samarbeide med føresette og andre aktuelle samarbeidspartnarar
I tillegg legg PPU-Y ved HVL vekt på følgjande utbytebeskrivingar
- Studenten kan sjå yrkesopplæringa og yrkesutøvinga i eit historisk, kulturelt, notidig og framtidsperspektiv
- Studenten kan vurdere og kombinere metodiske verktøy på ein nyttig måte for å ha ei forskande tilnærming til utvikling av eigen praksis
Krav til forkunnskapar
PPUY305
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga vert organisert gjennom førelesingar, gruppearbeid, praksisobservasjon, problembasert arbeid, undersøkande forskings- og utviklingsretta læringsarbeid, prosjektarbeid, seminar med presentasjonar, prosessorientert oppgåveskriving, rettleiing, medstudentrespons med meir.
Studentane vert inviterte til ei kontinuerleg vurdering av studieopplegget gjennom systematisk erfaringsutveksling med lærarar og medstudentar.
Obligatorisk læringsaktivitet
Studentane skal gjennomføre og bestå 3 arbeidskrav i emnet:
- Arbeidskrav 1 er ein feltrapport i samband med ungdomsskolepraksisen med medstudenvurdering.
- Arbeidskrav 2 er utforming av prosjektskildring knytt til yrkesdidaktisk prosjektpraksis.
- Arbeidskrav 3 er obligatorisk oppmøte på samlingane.
Vurderingsform
- Del 1: FoU-oppgåve. Tel 40 % av endeleg karakter.
- Del 2: Munnleg eksamen. Tel 60 % av endeleg karakter.
Karakterskala: A-F, der F er ikkje bestått.
Begge delar må vere bestått for å få karakter i emnet.
Ny/utsett eksamen: Skriftleg skuleeksamen, 6 timar.
Hjelpemiddel ved eksamen
Ingen
Meir om hjelpemiddel