Hopp til innhald

MGUPE401 Pedagogikk og elevkunnskap, emne 4 - Den forskande, nyskapande og etisk medvitne lærar

Emneplan for studieåret 2021/2022

Innhald og oppbygging

Pedagogikk og elevkunnskap er eit kulturfag som skal gi studentane forståing for læraren og skulen si rolle i samfunnet. Kjerneområda i faget dreiar seg om oppseding, utdanning og danning.

I dette emnet skal studenten utvikle eit analytisk og kritisk perspektiv på arbeidet i skulen og sin eigen praksis som framtidig lærar. Dette skal forankrast i pedagogisk forsking og i etiske og vitskapsteoretiske grunnlagsproblem.

Emnet inngår som det siste av fire emne i faget Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskulelærerutdanninga 5-10. Emnet går parallelt med masteroppgåva i 5. studieår.

  • Danning, oppseding og utdanning i eit kritisk perspektiv
  • Pedagogiske grunnsyn 
  • Perspektiv på læring
  • Vitskapsteori
  • Yrkesetikk 

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha fylgjande totale læringsutbytte:

Kunnskapar

Studenten 

  • har avansert kunnskap om elevens danning i eit pluralistisk samfunn. 
  • har avansert kunnskap om elevens læring, sosialisering og identitetsutvikling 
  • har avanserte kunnskapar om ulike pedagogiske grunnsyn
  • har avansert kunnskap om ulike vitskapsteoretiske ståstadar

Ferdigheiter

Studenten 

  • kan kritisk vurdere skulen si rolle og funksjon i samfunnet
  • kan kritisk analysere og bruke skulens verdigrunnlag. 
  • kan kritisk drøfte utfordringar i realiseringa av gjeldande læreplan og andre styringsdokument 
  • kan identifisere og drøfte profesjonsetiske spørsmål med grunnlag i etisk teori. - kan med utgangspunkt i forskingsbasert og profesjonsretta kunnskap grunngje eigne pedagogiske og etiske val.

Generell kompetanse

Studenten

  • kan drøfte didaktiske konsekvensar, utfordringar og muligheiter i ein utviklingsorientert skule. 
  • kan bruke relevant forsking som grunnlag for utvikling og endring av pedagogisk praksis og som grunnlag for ei masteroppgåve.

Krav til forkunnskapar

Bestått praksis

Undervisnings- og læringsformer

Det vil bli brukt varierte undervisnings- og arbeidsmåtar, med vekt på studentaktivitet og casestudium. Litteraturseminar og workshops knytt til sentrale tema i emnet med bruk av norsk og internasjonal forskingslitteratur. Det er ein føresetnad at studentane deltek aktivt i undervisninga, og at dei arbeider med lærestoffet på eiga hand. Refleksjon og kritisk drøfting av teori og praksis er sentralt i emnet.

Obligatorisk læringsaktivitet

Godkjent arbeidskrav er gyldig i det påfylgjande semesteret etter godkjenninga.

  • Det er obligatorisk oppmøte i seminar, ulike øvingar og arbeid i grupper. Fråværsgrense er 20%.
  • Ei skriftleg oppgåve med relevans for masteroppgåva
  • Ei munnleg oppgåve knytt til ein yrkesetisk case.

Nærare retningslinjer vil vere klare ved semesterstart. 

Arbeidskrava må være fullført til fastsette fristar og godkjent før ein kan gå opp til eksamen. 

Vurderingsform

Semesteroppgåve: Tema/problemstilling analysert og drøfta i lys av teori og forskingslitteratur. Spesifiserte retningslinjer vil foreligge ved studiestart.

Omfang: 3000 ord (+/-10%)

Karakterskala: A - F, der F tilsvarar ikkje bestått.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel