Hopp til innhald

MASS530 Sosiale endringsprosessar og prosjektleiing i samfunnsarbeid

Emneplan for studieåret 2023/2024

Innhald og oppbygging

Emnet tematiserer kunnskap om og forståing av sosiale prosessar og endringsarbeid, og gje kunnskap om bruk av ulike teoriar og metodar for prosess- og prosjektleiing. Kollektiv handling og kollektivt endringsarbeid er sentralt i samfunnsarbeid, der tid, stad, situasjon og personar bidreg til kva som vert sett i verk og kva som vert resultat. Emnet gir ei grundig innføring i metodar for kartlegging, mobilisering, analyse, planlegging, iverksetting av prosjekt, formidling, avslutning, og evaluering i forhold til endringsarbeid med utgangspunkt i samfunnsarbeid.

Studentane skal tileigne seg kunnskapar og ferdigheiter i prosessleiing, fasilitering, styrkebaserte og deltakardemokratiske metodar, på analoge og digitale arenaer for mobilisering av ulike grupper. Den praktiske verktøykassa inneheld kunnskap om ulike metodiske tilgangar til samfunnsarbeid som lokalt utviklingsarbeid, sosial aksjon, planarbeid, sosialt entrepenørskap og ansvarleg innovasjon.

Arbeidsmåtane i emnet legger til rette for at prosessen kan erfarast mellom anna gjennom kreative verkemiddel. Emnet vektlegg ein analytisk og kritisk tilnærming til ulike deltakerdemokratiske metodar innan samfunnsarbeid, for å kunne vurdere moglegheiter og begrensningar i ulike kontekster. Studentane får erfare korleis dei ulike deltakarane sin tidlegare kunnskap og erfaring vert tatt i bruk eller utfordra i samfunnsarbeidsprosessar.

Læringsutbytte

En student med fullført emne skal ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap:

Studenten…

  • har avansert kunnskap om og kan reflektere kritisk om ulike metodiske tilnærmingar og verktøy i samfunnsarbeid.
  • har inngåande kunnskap om vilkår for sosial deltaking i utviklingsprosessar for ulike grupper.
  • har inngåande kunnskap om sentrale aspektar ved prosjektarbeid og prosessleiing.
  • har inngåande kunnskap om forholdet mellom planarbeid og innbyggarmedverknad.

Ferdigheter:

Studenten…

  • kan identifisere kritiske faktorar i utviklingsprosessar og vere kritisk reflekterande rundt eige prosjekt
  • kan vere katalysator i sosiale endringsprosessar ved å velje, iverksette og begrunna metodar i samfunnsarbeid på en sjølvstendig måte
  • kan bruke kunnskapen for å mobilisera til sosial deltaking i ulike fellesskap for ulike grupper menneske
  • kan planlegge, gjennomføre, ferdigstille og evaluere ulike endringsprosjekt og involvere dei det gjeld i alle delar av prosessen
  • kan analysere ulike vilkår for gjennomføring av samfunnsarbeidsprosjektar
  • kan analysere og forholde seg kritisk til ulike deltakerdemokratiske metodar i ulike kontekster.

Generell kompetanse:

Studenten…

  • kan analysere relevante fag- og yrkesetiske problemstillingar i prosjekt - og prosessleing
  • kan anvende sine kunnskapar og ferdigheiter på nye områder for å gjennomføre avanserte prosjekter og arbeidsoppgåver innan samfunnsarbeid
  • kan kommunisere om faglege problemstillingar, analyser og konklusjonar til fagfeltet og allmennheten
  • kan bidra til nytenking og innovasjonsproessar i sosiale endringsprosessar

Krav til forkunnskapar

Ingen.

Tilrådde forkunnskapar

Ingen.

Undervisnings- og læringsformer

Sentrale undervisnings- og læringsformer vil være forelesninger, kritisk dialog, ekskursjoner, praktiske øvelser i gruppe, samt artikkel- og oppgaveseminar hvor studentene vil få og gi innspill på eget og medstudenter sitt arbeid.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgende obligatoriske læringsaktiviteter må være godkjent før studenten framstille seg til eksamen:

  • Studentane skal iverksette ein egna form for medvirkningsprosess basert på samfunnsarbeid i et prosjekt der de samarbeider med eksterne partnare. Arbeidet forberedes og gjennomføres som gruppearbeid der studentene gjør valg sammen med eksterne partnere knyttet til samfunnsarbeidsmetoder. Studentgruppene samarbeider med eksterne partnere etter forslag fra faglærer. Gruppene har 2-5 deltakere, avhengig av det totale arbeidsomfanget i det aktuelle prosjektet. Prosessen strekker seg over 8 uker.

Vurderingsform

Todelt eksamen der Del 1 vektes 60 % av karakteren og Del 2 vektes 40 % av karakteren.

Del 1: Muntlig eksamen i gruppeArbeidet med den obligatorisk læringsaktiviteten samfunnsarbeidsprosjektet skal presenteres på en åpen samling der de eksterne partnerne inviteres til å delta. Presentasjonen skal ha et omfang på 35 minutter. Presentasjonen skal begrunne valg av metode, beskrive medvirkningsprosessen ved å anvende sentrale begrep og vise hvordan metoden har blitt anvendt og hvilke resultater de har oppnådd.

Vurderingsuttrykk

Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte karakterer og F er ikke bestått.

Ny eksamen

Ny eksamen vert gjennomført med same form som ordinær eksamen.

Del 2: OppgaveSkriftlig individuell oppgave på 1500 ord +/- 10% der studenten reflekterer over gjennomføring av obligatorisk læringsaktivitet i gruppe. Teksten skal med utgangspunkt i samfunnsarbeidsprosjektet kort begrunne valg av metode, vurdere resultater og måloppnåelse knyttet til medvirkning, samt reflektere over sin egen rolle i gruppen.

Vurderingsuttrykk

Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte karakterer og F er ikke bestått.

Ny eksamen

Ved ikkje bestått (karakter F) leverer studenten en bearbeidet skriftlig oppgave til ny eksamen i påfølgande semester.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel