MGUPE101 Pedagogikk og elevkunnskap, emne 1 - Lærarrolla og elevane si læring og utvikling
Emneplan for studieåret 2023/2024
Innhald og oppbygging
Pedagogikk og elevkunnskap er eit kulturfag som skal gje studentane god forståing for læraren og skulen si rolle i samfunnet. Kjerneområda i faget dreiar seg om oppseding, utdanning og danning.
I dette emnet er det didaktiske møtet mellom elev, lærar og lærestoff sentralt. Kandidaten skal få kunnskap om den sosiale, faglege og personlege læringa og utviklinga til elevane, og innsikt i korleis ein legg til rette for gode læringsprosessar hjå elevane. Emnet er det første av fire emne i faget pedagogikk og elevkunnskap, og er lagt til haustsemesteret første studieår. Tema i emnet:
- Introduksjon til pedagogikk som fag og forskningsfelt nasjonalt og internasjonalt
- Danning, oppseding og utdanning
- Didaktikk
- Lærarrolla og klasseleiing
- Læring, motivasjon og utvikling
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgande læringsutbytte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om skulen sitt mandat og pedagogisk grunnlagstenking
- har kunnskap om læring, motivasjon og barn og unge si utvikling
- har kunnskap om sentrale didaktiske prinsipp og varierte arbeids og vurderingsformer for elevane
- har kunnskap om klasseleiing og korleis læraren sin relasjonskompetanse kan påverke læringsmiljøet
- har kunnskap om observasjon som metode
Ferdigheiter
Studenten
- kan nytte forskings- og teoribasert kunnskap om læring, utvikling og klasseleiing
- kan planlegge, analysere og vurdere ulike undervisningssituasjonar
- kan planlegge og gjennomføre systematisk observasjon og analysere data frå observasjon
Generell kompetanse
Studenten
- kan drøfte forskings - og teoribasert kunnskap og gjere koplingar mellom teori og praksis
Krav til forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Det vil vere varierte undervisningsformer med vekt på studentaktivitet i dette emnet. Dette kan til dømes vere ulike øvingar, både munnlege og skriftlege, organisert individuelt eller i grupper, seminararbeid og vurderingsarbeid som involverer studentane. Det er ein føresetnad at studentane arbeider med lærestoffet på eiga hand.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Det er obligatorisk oppmøte i seminar, ulike øvingar og arbeid i grupper. Fråværsgrensa er 20%.
- 1 individuell akademisk tekst (maks 1500 ord)
- 1 munnleg framføring
- 1 skriftleg observasjonsoppgåve knytt til pedagogisk praksis (maks 1500 ord)
Dei obligatoriske læringsaktivitetane vil bli knytt opp mot læringsutbytteformuleringane i emnet. Meir informasjon om læringsaktivitetane vil bli gitt ved semesterstart.
Studentar som ikkje får godkjent dei skriftlege og/eller den munnlege læringsaktivitetane vil få eitt (1) nytt forsøk i inneverande semester. Læringsaktivitetane må vere fullført og godkjende innen fastsette fristar for at studenten skal kunne ta eksamen.
Vurderingsform
Skuleeksamen, 6 timar.
Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Ingen hjelpemiddel.
Meir om hjelpemiddel