Hopp til innhald

SYK250UTV Folkehelse i eit nasjonalt og globalt perspektiv

Emneplan for studieåret 2025/2026

Innhald og oppbygging

Emnet er tilrettelagt for at studentane skal tileigne seg brei kunnskap, ferdigheitar og generell kompetanse i helsefremmande og førebyggande arbeid i eit nasjonalt og globalt folkehelseperspektiv. I tillegg vil emnet bidra til auka innsikt i sentrale omgrep og tema innan global helse, internasjonalisering, FN sine berekraftsmål og menneskerettar. Praksis er ei fordjuping innanfor folkehelsearbeid.

Emnet gjer det mogleg å ta ein del ute og ein del heime.

Emnet inneheld følgande tema:

• Helsedeterminantar og sosial ulikskap i helse

• Salutogenese og empowerment

• Helsekompetanse/Health literacy

• Sjukepleiaren sin pedagogiske funksjon

• Nasjonale og internasjonale styringsdokument

• Kultur og helse i eit globalt perspektiv

• Migrasjonshelse

• Kultursensitivitet og kommunikasjon

• Seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk

• Vaksinasjon

• Livsstil og livsstilsendringar

• Førebyggande helsearbeid knytt til barn og unge

• Frivillig arbeid

Studentane sitt arbeidsomfang i emne er rekna til 405 timar. Av desse er 160 timar knytt til pasient- og brukarretta arbeid på ulike nivå.

Dette emnet er for studentar som reiser på utveksling i del 1, og/eller del 2 av emnet i tråd med utvekslingsavtaler.

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha oppnådd følgande læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar:

Studenten…

  • har brei kunnskap om sjukepleiaren sin helsefremmande og førebyggande funksjon i eit folkehelseperspektiv
  • har kunnskap om relevante undervisnings- og rettleiingsmetodar
  • har kunnskap om inkludering, likestilling og ikkje-diskriminering uavhengig av kjønn, etnisitet, religion og livssyn, funksjonsnedsetting, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og alder slik at kandidaten kan bidra til likeverdige tenester for alle grupper i samfunnet
  • har kunnskap om helse- og sosialpolitikk innanfor fagfeltet folkehelse, inkludert gjeldande myndigheitskrav
  • har kunnskap om barn og unge sine behov for tenester i eit folkehelseperspektiv og sikring av deira medverknad og rettigheiter
  • har kunnskap om samtale med barn om tema omsorgssvikt, vald og overgrep
  • har kunnskap om tverrprofesjonelt samarbeid
  • har kunnskap om arbeidsinkluderande tiltak
  • har kunnskap om samane sin status som urfolk og om samane sine rettar, særskilt innanfor helse- og sosialfeltet og folkegrupper der studentane har sin utveksling

Ferdigheiter:

Studenten…

  • kan nytte fagleg kunnskap om helsefremmande og forebyggande tiltak og relevante resultat frå forskings- og utviklingsarbeid i teoretiske og praktiske problemstillingar, og kan grunngje val i tråd med kunnskapsbasert praksis
  • kan nytte kunnskap om kulturkompetanse og kulturforståing i vurdering, planlegging, gjennomføring og evaluering av sjukepleie i eit folkehelseperspektiv
  • kan nytte kunnskap om lærings-, meistrings- og endringsprosessar i rettleiing og undervisning i eit folkehelseperspektiv
  • kan nytte relasjons-, kommunikasjons- og rettleiingskompetanse i folkehelsearbeid
  • kan nytte oppdatert kunnskap om helse- og velferdssystemet, lover, regelverk og rettleiingsdokument i si tenesteutøving innanfor folkehelsearbeid
  • kan nytte fagleg kunnskap om helse og sjukdom i folkehelsearbeid for å systematisk observere, vurdere, avgjere, sette i verk og dokumentere hensiktsmessige sjukepleietiltak, samt evaluere effekten av desse og justere ved behov
  • kan nytte kunnskap for å sette i verk tiltak som fremmer god psykisk helse

Generell kompetanse:

Studenten…

  • kan planlegge og gjennomføre eit prosjekt
  • kjenner til globale helseutfordringar og sjukepleieutøving i eit internasjonalt perspektiv
  • kan formidle synspunkt og dele erfaringar med andre innanfor fagområdet, og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
  • kan formidle og reflektere over faglege, etiske og juridiske problemstillingar, samt justerer eigen praksis i si tenesteutøving

Krav til forkunnskapar

SYK110, SYK100, SYK130, SYK140, SYK120P

Tilrådde forkunnskapar

SYK200

Undervisnings- og læringsformer

Undervisnings- og læringsformer som brukast.

• Førelesingar

• Arbeid i grupper

• Digitale ressursar

• Formidling frå studentar

• Ferdigheitstrening

• Simulering

• Rettleiing

• Medstudentrespons

• Eigenvurdering

• Oppgåveløysing

• Skriftleg arbeid

• Sjølvstudium

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjende før studenten kan framstille seg til eksamen i del 2:

1. Delta på rettleiing i grupper knytt til prosjektplan/oppgåve/utveksling

2. Godkjend prosjektskisse på inntil 1000 ord

3. Refleksjonsnotat 500-1000 ord

Vurderingsform

Eksamen består av to delar og begge må vere bestått.

Del 1:

Praksis160 timar knytt til pasient - eller brukarretta arbeid. Praksisstudiet vurderast til bestått/ikkje bestått etter ei avsluttande vurdering av kandidaten sin prestasjon i praksisperioden. For å bestå praksis må studenten ha oppfylt kravet om 90% deltaking i praksis.

Del 2:

Oppgåve i gruppe (eller individuelt), lengde 3500 ord +/- 10%.

Tid og stad for innlevering av oppgåva blir gitt på Studentweb.

Vurderingsuttrykk:

Bestått/ ikkje bestått.

Ny eksamen:

Ved ikkje bestått vurdering del 1, vil det tilretteleggjast for ny praksisperiode på campus ved neste moglegheit

Ved ikkje bestått vurdering på del 2, er det høve til å levere forbetra versjon av oppgåva. Ein/gruppa har då rett på ei rettleiing.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle hjelpemiddel tillate.

Meir om hjelpemiddel