PSBU102 Kompetanse og tenesteutvikling i psykososialt arbeid med barn og unge
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Fokus i dette emnet er retta mot utvikling av kunnskapar, ferdigheiter og haldningar i praksis og forholdet mellom desse. Emnet er knytt tett opp til refleksjon og rettleiing over eigen praksis og konkrete utviklingsprosjekt på arbeidsplassen. Emnet Kompetanse og tenesteutvikling i psykososialt arbeid med barn og unge går også inn i dei andre emna, og strekker seg gjennom begge studieåra.
Innhald/oppbygging:
- Regjeringa sin strategiplan for barn og unge si psykiske helse
- Skriftleg og munnleg systematisering og formidling av erfaringsbasert kunnskap
- Kunnskapsdanning i praksis
- Erfaring, rettleiing, refleksjon og utvikling av praktisk kunnskap
- Kunnskapen sitt verdi- og teorigrunnlag
- Evidensbaserte praksisar og praksisbaserte evidensar
- Kvalitetssikring og faglegheit i tenestetilbodet
- Kritiske og etiske refleksjonar i og over praksis
- Tatt - for gitt- kunnskap og tradisjonsbunde praksisar
- Den personlege epistemologi
- Eigne overtydingar, personlege utvikling og fagleg tenking
- Utvikling av personleg kompetanse og moralsk forsvarleg praksis
- Etiske dilemma og konfliktområde i praksis
- Makt, hjelp og krenking i psykososialt arbeid med barn og ungdom
Læringsutbytte
Ein student med fullført emne har følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse.
Kunnskap: Studenten...
- har avansert kunnskap om betydinga av systematisk, kritisk og etisk refleksjon i praksis.
- har inngåande kunnskap om faglege problemstillingar med utgangspunkt i historikk, tradisjon og eigenart ved faget psykososialt arbeid med barn og unge
- har avansert kunnskap om betydinga av psykisk helsefremmande og sjukdomsførebyggande arbeid blant barn og unge, sett frå perspektivet individ og samfunn
Ferdigheiter: Studenten...
- kan reflektere over egen praksis og kunne ta imot og gje rettleiing til kollegaer og andre faggrupper.
- kan analysere og kritisk vurdere ulike kunnskapskjelder, og nytte kunnskapen til å strukturere og formulere faglege resonnement for vidareutvikling på eigen arbeidsplass
Generell kompetanse: Studenten...
- har inngåande kunnskap om betydinga av eigen faglege og personlege kompetanse, kreativitet, mot og etiske haldning i møte med barn, ungdom og deira familie
- har innsikt i betydinga av å nytte kunnskap om vitskaplege metodar for å få mot til å fremje konstruktiv utvikling og nytenking til det beste for barn, ungdom og deira familiar
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
PSBU101
Undervisnings- og læringsformer
Undervisninga er organisert med 3 samlingar á 3 dagar. Det vert ei kombinasjon mellom heildigitale og fysiske samlingsdagar/veker. Det vert nytta varierte undervisningsformer i form av forelesningar, gruppeoppgåver og deltaking i tverrfaglege studie- og rettleiingsgrupper. Yrkeserfaringa til studentane trekkast inn i undervisninga. Mellom samlingane er det lagt opp til sjølvstudium.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktivetar må vere godkjende før studenten kan framstille seg for sluttvurdering:
1. 75% obligatorisk frammøte til undervisning og 100% frammøte til grupperettleiing
2. Ei skriftleg individuell oppgåve der studenten reflekterer over, og evaluerer utvikling av, eigen yrkeskompetanse i slutten av semesteret. Omfang: om lag 1000 ord.
Vurderingsform
Oppgåve Ein individuell skriftleg fagtekst med fokus på refleksjon over eigen praksis, ferdigheiter og haldningar, og pågåande eller potensielle utviklingsprosjekt på eigen arbeidsplass (Tal ord: 2500-3000)
Vurderingsuttrykk Gradert karakterskala A til F, der F svarar til ikkje bestått.
Ny eksamen
Ved ikkje bestått leverer studenten bearbeida, skriftleg oppgåve til ny eksamen.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle hjelpemidler tilletne.
Meir om hjelpemiddelFagleg overlapping
- PS102 - Kompetanse og tenesteutvikling i psykososialt arbeid med barn og unge - Reduksjon: 7,5 studiepoeng
- PSBU6104 - Kompetanse og tenesteutvikling - Reduksjon: 5,5 studiepoeng