Hopp til innhald

PSBU104 Psykososialt arbeid med barn, ungdom og deira familiar - ulike praksisar, teoriar og etiske dilemma

Emneplan for studieåret 2025/2026

Innhald og oppbygging

Emnet gjev kunnskap om ulike strategiar og tilnærmingsmåtar i det psykososiale og helsefremjande arbeidet med barn og unge, og har fokus på kompleksiteten knytt til samarbeid og oppfølging.

Særskilt fokus vil vere på tverrfagleg samarbeid knytt til barn og unge som opplever krevjande livssituasjonar, og barn og unge med behov for langvarige og koordinerte tenester. Og i den samanheng kunnskap om profesjonelle praksis , og kunnskap om relasjons- og kommunikasjon, og analysere og vurdere eiga yrkesrolle og makt i møte med barn og unge, familiar, tenester og samarbeidspartnarar.

Sentrale tema er mellom anna; relasjons- og kommunikasjonskompetanse, mangfaldskompetanse, laget rundt barnet, barn i risiko, marginalisering og utanforskap, praktisk handlingskompetanse i tverrfaglege- og tverrprofesjonelle team, nytenkning- og innovasjonsprosessar i tenester og tiltak til barn og unge.

For å styrke samarbeidskompetanse og få innsyn i andre profesjonar sine kompetansar og praksisar, er studentane ute i to dagars hospitering hjå samarbeidspartnarar

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne har følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse.

Kunnskap: Studenten...

  • kan anvende kunnskap om relasjon og kommunikasjon for å skape virksomme tiltak
  • kan bruke relevante metodar og tilnærmingar for å fremje barn og unge sine mogligheiter til å meistre belastende livshendingar og andre psykososiale belastningar
  • kan anvende kunnskap om utsatte barn og unge, utanforskap og marginalisering til å jobbe på ein inkluderende, tillitsskapende og anerkjennende måte
  • kan analysere og bruke helsefremjende og forebyggende metoder for å fremje helse, utvikling og trivsel
  • har avansert kunnskap om betydinga av makt, avmakt og krenking i møte med barn, ungdom og unge vaksne.
  • har avansert kunnskap om betydinga av marginalisering for barn og unge si psykiske og fysiske helse, herunder mangfoldskompetanse og barn og unge som sosiale- og historiske kontruksjonar

Ferdigheiter: Studenten...

  • kan analysere, kritisk evaluere og utvikle egen relasjons- og kommunikasjonskompetanse
  • kan analysere og forholde seg kritisk til egne verdier, tolkninger, yrkesrolle og makt i møte med barn og unge, familier, tjenester og samarbeidspartnere
  • kan analysere situasjonar og identifisere, prioritere og styrke relevante intervensjonar/tiltak /ressursar i heim, barnehage, skule og nærmiljø
  • kan praktisere reell brukarmedverknad i arbeid med barn, unge og deira familiar
  • kan analysere problemstillingar om hjelpeapparatet si rolle i samhandling med barn og unge med samansette- og sektorovergripande tenestebehov
  • kan anvende faglege og kreative metodar i arbeid med barn, unge og unge vaksne i risiko, for å fremje meistring og myndiggjering

Generell kompetanse: Studenten...

  • kan kommunisere om eige ansvarsområde, faglege problemstillingar, analysar og konklusjonar både med fagpersonar og til allmennheita
  • kan anvende sine kunnskapar, ferdigheiter og eige fags særeigne bidrag på nye områder innenfor psykososialt arbeid med barn og unge
  • kan bidra til nytenking og innovasjonsprosessar innanfor psykososialt arbeid med barn og unge
  • kan leie og bidra i samhandling i tverrfaglege- og tverretatlege team, med mål om å arbeide brukarsentrerte og gje heilskaplege tenestetilbod til barn og unge
  • kan analysere korleis interaksjon og dynamikk i tverrprofesjonell praksis utspelar seg

Krav til forkunnskapar

Ingen

Tilrådde forkunnskapar

PSBU101, PSBU102, PSBU105 og PSBU103

Undervisnings- og læringsformer

Det vert lagt vekt på å bruke varierte undervisnings- og læringsformer som digital undervisning via Zoom, studentaktive læringsformer på campus, sjølvstudium og oppgåveskriving

Rettleiing i tverrfaglege grupper - digitalt via Zoom

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgjande obligatoriske læringsaktivetar må vere godkjende før studenten kan framstille seg for sluttvurdering:

1. 75% obligatorisk frammøte til undervisning og 100% frammøte til rettleiingsgrupper

2. Ei individuell skriftleg refleksjonsoppgåve knytt til utvikling av eigen yrkeskompetanse gjennom hospitering hjå andre tenester for barn og unge (Omfang; 1000 ord (+/-10%).

Vurderingsform

Heimeeksamen

Fem dagers skriftleg individuell heimeeksamen

Omfang:

3.500 ord (+/- 10%)

Rettleiing

Rettleiing knytt til case som vurderingsform

Vurderingsuttrykk

Gradert karakterskala A til F, der karakteren F er ikkje bestått

Ny eksamen:

Ved vurderinga Ikkje bestått (F) får studenten levere ny heimeeksamen til vurdering i byrjinga av påfølgjande semester.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle hjelpemidler er tilletne

Meir om hjelpemiddel

Fagleg overlapping

  • PS118 - Psykososialt arbeid - ulike praksisar, teoriar og etiske dilemma - Reduksjon: 15 studiepoeng
  • PSBU6103 - Psykososialt arbeid - ulike praksisar, teoriar og etiske dilemmaer - Reduksjon: 13 studiepoeng