PSBU104 Psykososialt arbeid med barn, ungdom og deira familiar - ulike praksisar, teoriar og etiske dilemma
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Emnet gjev kunnskap om ulike strategiar og tilnærmingsmåtar i det psykososiale og helsefremjande arbeidet med barn og unge, og har fokus på kompleksiteten knytt til samarbeid og oppfølging.
Særskilt fokus vil vere på tverrfagleg samarbeid knytt til barn og unge som opplever krevjande livssituasjonar, og barn og unge med behov for langvarige og koordinerte tenester. Og i den samanheng kunnskap om profesjonelle praksis , og kunnskap om relasjons- og kommunikasjon, og analysere og vurdere eiga yrkesrolle og makt i møte med barn og unge, familiar, tenester og samarbeidspartnarar.
Sentrale tema er mellom anna; relasjons- og kommunikasjonskompetanse, mangfaldskompetanse, laget rundt barnet, barn i risiko, marginalisering og utanforskap, praktisk handlingskompetanse i tverrfaglege- og tverrprofesjonelle team, nytenkning- og innovasjonsprosessar i tenester og tiltak til barn og unge.
For å styrke samarbeidskompetanse og få innsyn i andre profesjonar sine kompetansar og praksisar, er studentane ute i to dagars hospitering hjå samarbeidspartnarar
Læringsutbytte
Ein student med fullført emne har følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse.
Kunnskap: Studenten...
- kan anvende kunnskap om relasjon og kommunikasjon for å skape virksomme tiltak
- kan bruke relevante metodar og tilnærmingar for å fremje barn og unge sine mogligheiter til å meistre belastende livshendingar og andre psykososiale belastningar
- kan anvende kunnskap om utsatte barn og unge, utanforskap og marginalisering til å jobbe på ein inkluderende, tillitsskapende og anerkjennende måte
- kan analysere og bruke helsefremjende og forebyggende metoder for å fremje helse, utvikling og trivsel
- har avansert kunnskap om betydinga av makt, avmakt og krenking i møte med barn, ungdom og unge vaksne.
- har avansert kunnskap om betydinga av marginalisering for barn og unge si psykiske og fysiske helse, herunder mangfoldskompetanse og barn og unge som sosiale- og historiske kontruksjonar
Ferdigheiter: Studenten...
- kan analysere, kritisk evaluere og utvikle egen relasjons- og kommunikasjonskompetanse
- kan analysere og forholde seg kritisk til egne verdier, tolkninger, yrkesrolle og makt i møte med barn og unge, familier, tjenester og samarbeidspartnere
- kan analysere situasjonar og identifisere, prioritere og styrke relevante intervensjonar/tiltak /ressursar i heim, barnehage, skule og nærmiljø
- kan praktisere reell brukarmedverknad i arbeid med barn, unge og deira familiar
- kan analysere problemstillingar om hjelpeapparatet si rolle i samhandling med barn og unge med samansette- og sektorovergripande tenestebehov
- kan anvende faglege og kreative metodar i arbeid med barn, unge og unge vaksne i risiko, for å fremje meistring og myndiggjering
Generell kompetanse: Studenten...
- kan kommunisere om eige ansvarsområde, faglege problemstillingar, analysar og konklusjonar både med fagpersonar og til allmennheita
- kan anvende sine kunnskapar, ferdigheiter og eige fags særeigne bidrag på nye områder innenfor psykososialt arbeid med barn og unge
- kan bidra til nytenking og innovasjonsprosessar innanfor psykososialt arbeid med barn og unge
- kan leie og bidra i samhandling i tverrfaglege- og tverretatlege team, med mål om å arbeide brukarsentrerte og gje heilskaplege tenestetilbod til barn og unge
- kan analysere korleis interaksjon og dynamikk i tverrprofesjonell praksis utspelar seg
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
PSBU101, PSBU102, PSBU105 og PSBU103
Undervisnings- og læringsformer
Det vert lagt vekt på å bruke varierte undervisnings- og læringsformer som digital undervisning via Zoom, studentaktive læringsformer på campus, sjølvstudium og oppgåveskriving
Rettleiing i tverrfaglege grupper - digitalt via Zoom
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgjande obligatoriske læringsaktivetar må vere godkjende før studenten kan framstille seg for sluttvurdering:
1. 75% obligatorisk frammøte til undervisning og 100% frammøte til rettleiingsgrupper
2. Ei individuell skriftleg refleksjonsoppgåve knytt til utvikling av eigen yrkeskompetanse gjennom hospitering hjå andre tenester for barn og unge (Omfang; 1000 ord (+/-10%).
Vurderingsform
Heimeeksamen
Fem dagers skriftleg individuell heimeeksamen
Omfang:
3.500 ord (+/- 10%)
Rettleiing
Rettleiing knytt til case som vurderingsform
Vurderingsuttrykk
Gradert karakterskala A til F, der karakteren F er ikkje bestått
Ny eksamen:
Ved vurderinga Ikkje bestått (F) får studenten levere ny heimeeksamen til vurdering i byrjinga av påfølgjande semester.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle hjelpemidler er tilletne
Meir om hjelpemiddelFagleg overlapping
- PS118 - Psykososialt arbeid - ulike praksisar, teoriar og etiske dilemma - Reduksjon: 15 studiepoeng
- PSBU6103 - Psykososialt arbeid - ulike praksisar, teoriar og etiske dilemmaer - Reduksjon: 13 studiepoeng