SYKH231P Medisinsk og kirurgisk sjukepleie - akutt, kronisk og kritisk sjukdom med samhandling på tvers av helsetenestenivå
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Emnet er eit rettleia praksisstudie med fokus på utøving av personsentrert sjukepleie til menneske med akutt, kronisk og kritisk sjukdom innanfor medisin og kirurgi. I tillegg skal emnet ha fokus på pasientforløp og samhandling på tvers av forvaltningsnivå.
Studenten nyttar sjukepleieprosessen i si utøving av sjukepleie med særskilt fokus på behandling, rehabilitering og lindring i samhandling med pasient, pårørande og anna helsepersonell.
Emnet kan innehalde pediatri, svangerskap og barselsomsorg.
Emnet dekker i tillegg følgande tema:
- Sjukepleieprosedyrar knytt til akutt, kritisk og kronisk sjukdom
- Dokumentasjon og journalsystem
- Legemiddelhandtering og -rekning
- Pasienttryggleik
Emnet har eit arbeidsomfang på 810 timar. Totalt i emnet skal studentane ha 540 timar direkte pasientretta arbeid. Av arbeidsomfanget er 80 timar, fordelt på to veker, knytt til samhandlingspraksis.
Det er krav om 90% frammøte i emnet.
Læringsutbytte
Ein student som har fullført emne skal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse.
Kunnskap: Studenten…
- har kunnskap om teknologi og digitale løysingar i helsetenesta
- har kunnskap om informasjonstryggleik knytt til utøving av sjukepleie
Ferdigheiter: Studenten…
- kan nytte fagleg kunnskap om helse og sjukdom til menneske med akutt, kronisk og kritisk sjukdom for å systematisk observere, vurdere, avgjere, sette i verk og dokumentere hensiktsmessige sjukepleietiltak, samt evaluere effekten av desse og justere ved behov
- kan nytte kunnskap for å sette i verk tiltak ved subakutte og akutte hendingar, samt utøve hjarte og lungeredning
- kan nytte kunnskap om barn og unge sine behov for behandling og/eller tenester, og kan sikre deira medverknad og rettar både som pasient og som pårørande
- kan nytte relasjons- og kommunikasjonskompetanse i møte med pasientar og pårørande
- kan nytte teknologi og digitale løysningar i den hensikt å understøtte pasientar og pårørande sine ressursar, meistring og medverknad
- kan reflektere over faglege, etiske og juridiske problemstillingar, i tråd med gjeldande lover og retningslinjer, samt justerer eigen praksis i si tenesteutøving
- kan reflektere over etiske og juridiske problemstillingar ved bruk av teknologi og digitale løysingar
- kan identifisere og vurdere risikofaktorar knytt til individ og system, samt dokumenterer og systematisk følge opp dette
- kan beherske relevant medisinsk teknisk utstyr
- kan beherske smitteverntiltak for å hindre spreiing av uønskte mikrobar
- kan beherske kartleggings-, vurderings- og dokumentasjonsverktøy i utøving av sjukepleie
- kan delta i målretta samarbeidsprosessar med pasientar, pårørande og anna helsepersonell
- kan nytte fagleg kunnskap for å initiere og bidra til tverrfagleg, tverrprofesjonell og tverrsektoriell samhandling, for å sikre eit koordinert, heilskapleg og samanhengande behandlingsløp på tvers av verksemder og nivå
Generell kompetanse: Studenten…
- kan leie eige, og andres arbeid og prioritere sjukepleieoppgåver
- har innsikt i kvalitetsindikatorer og standard terminologi i dokumentasjon av sjukepleie
- kan planlegge og gjennomføre sjukepleie til akutt, kronisk og kritisk sjuke, og gjennomføre sjukepleie til menneske i palliativ fase
- kan planlegge og gjennomføre forsvarleg legemiddelhandtering og -rekning, og kvalitetssikrar den enkelte pasient sin legemiddelbruk
- kan planlegge og gjennomføre kommunikasjon og samhandling med pasientar og pårørande basert på respekt, medbestemming og integritet
- kan planlegge og gjennomføre sjukepleie til pre-og postoperative pasientar
- kan planlegge og gjennomføre sjølvstendige vurderingar av sjukepleiebehov til menneske med urfolks- og minoritetsbakgrunn
- kan delta i planlegging og gjennomføring av tiltak som sikrar trygg overføring av pasientar mellom ulike einingar og nivå i helsetenesta
- kan formidle fagleg kunnskap og relevante resultat frå forskings- og utviklingsarbeid i teoretiske og praktiske problemstillingar både skriftleg og munnleg, og kan grunngje val i tråd med kunnskapsbasert praksis
- kan formidle synspunkt og dele erfaringar med andre innanfor fagområdet både skriftleg og munnleg, og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
- kjenner til tiltak for å bevare liv og helse ved storulukker og i krise- og katastrofestituasjoner
Krav til forkunnskapar
SYK100, SYK130, SYK140, SYK120P
For Førde: Når dette er andre praksisperiode i 2.studieår er det et krav om at SYK330P er bestått
Tilrådde forkunnskapar
SYK110, SYK200
Undervisnings- og læringsformer
- Førelesningar
- Arbeid i grupper
- Digitale ressursar
- Formidling frå studentar
- Ferdigheitstrening
- Simulering
- Rettleiing
- Medstudentrespons
- Eigenvurdering
- Oppgåveløysing
- Skriftleg arbeid
- Sjølvstudium
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgande obligatoriske læringsaktivitet må vere godkjent før kandidaten kan starte i direkte pasientretta arbeid:
Del 1: Obligatorisk deltaking i undervisning som er knytt til praksisførebuing, ferdigheitstrening og simulering. Det er krav om 90 % deltaking.
Følgande obligatoriske læringsaktivitet må vere godkjent før kandidaten kan framstiller seg til sluttvurdering i praksis:
Del 2: Individuell skriftleg samhandlingsrapport, lengde 1000 ord +/- 10%.
Ved fråvær frå obligatoriske læringsaktivitetar gjeld dei same reglane som for gyldig fråvær i praksis jfr forskrift om studium og eksamen ved HVL.
Vurderingsform
Praksisstudiet vurderast til bestått/ikkje bestått etter ei avsluttande vurdering av kandidaten sin prestasjon i praksisperioden. For å bestå praksis må kandidaten ha nådd læringsutbytta og oppfylt kravet om 90% deltaking i praksis.
Vurderingsuttrykk:
Bestått/ ikkje bestått.
Ny eksamen:
Dersom praksis vert vurdert til ikkje bestått vil ny praksisperiode gjennomførast saman med neste kull.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel