FØS8110 Praksis - Digital markedsføring og kommunikasjon
Emneplan for studieåret 2022/2023
Innhold og oppbygning
Praksisemnet skal bidra til at studentene reflekter over den teori de har tilegnet seg i løpet av de foregående semestre, samt prøve å koble teori og praksis. Studenten skal under praksisoppholdet fordype seg i et tema/fagområde som avtales før oppstart.
PRAKTISK INFORMASJON OM EMNET:
Emnet er valgfritt. Praksisoppholdet er ulønnet og studenten vil ikke få kompensert utgifter knyttet til oppholdet. Det er ikke mulig å ha praksisopphold i bedrift som studenten har eller har hatt et arbeidstakerforhold til.
Emnet utgjør emne nummer 6 av totalt 6 emner i prosjektet og årsenheten Et digitalt Ryfylke.
Læringsutbytte
Kunnskaper
Studenten:
kan velge ut og fordype seg i relevant teori for en bestemt praksis
kan tilegne seg kunnskap om prosesser, verktøy og metoder gjennom praksisoppholdet
ser sammenhenger mellom teori og praksis, ved å forholde seg analytisk til det han/hun opplever i praksisfeltet.
Ferdigheter
Studenten har tilegnet seg ferdigheter ved å utføre arbeidsoppgaver gjennom praksisoppholdet.
Generell kompetanse
Studenten :
har utviklet innsikt i relevante problemstillinger innen praksisfeltet
har lært å innordne seg etter krav og metoder i arbeidslivet kan kommunisere og samarbeide med involverte parter.
Krav til forkunnskaper
Ingen
Anbefalte forkunnskaper
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
I praksisperioden skal studenten delta aktivt, samarbeide med intern veileder og bedriftens kontaktperson, samt delta på møter med bedrift og høgskole. Varighet på praksisopphold i virksomhet vil tilsvare ca 112,5 timer (15 arbeidsdager - 3 uker). Det kan bli avholdt seminarer underveis i praksisperioden.
Obligatorisk læringsaktivitet
Praksisopphold i virksomhet tilsvarende 112,5 timer, seminar og muntlige presentasjoner
Vurderingsform
Individuell prosjektoppgave 100%
Karakterskala A-F
Hjelpemidler ved eksamen
Alle trykte og skriftlige hjelpemidler
Mer om hjelpemidler