Dette er en valgfri modul som inngår i «HSPED802 Fagdidaktisk fordjuping i høgskulepedagogikk».
Modulbeskriving
Modulen vil passe for alle som skal undervise og rettleie i essayskriving uansett fag. Kurset er lagt opp som tre digitale møte à tre timar der vi vil gje ein introduksjon til essayet frå ulike faglege perspektiv og snakke om essayet som metode, om essayets struktur og oppbygging og om forfattarnærvær. Deltakarane skal sjølve skrive eit essay og rettleie kvarandre i grupper på andre og tredje møte og levere eit endeleg utkast etter siste møtet i mai.
Nøkkelord
- Fagessay som sjanger og metode
- Struktur og oppbygging
- Forfattarstemma
- Rettleiing av fagessay-skriving
- Essay i helsefag
Læringsutbyte
Etter gjennomført modul er deltakarane:
- kjende med ulike trekk ved fagessayet som sjanger
- trygge i å rettleie studentar som skal skrive fagessay
- kjende med å sjølve skrive eit essay og gje tilbakemelding på utkast frå kollegaer
Læringsaktivitetar
Til første samling ber vi om at deltakarane les gjennom tilrådd litteratur og tenker over kva dei sjølve vil skrive om. Før andre samling skal dei levere inn ei første skisse til eit essay som dei presenterer kort for kvarandre i siste del av det andre møtet.
Revidert utkast av essayet skal leverast éi veke før tredje samling slik at gruppene får lest kvarandre sine utkast og kan rettleie kvarandre på tredje samling. Endeleg utkast skal leverast ei veke etter siste samling.
Vurdering
Rettleiing av kvarandre i grupper og skriftleg tilbakemelding frå kurshaldarar på endeleg essayutkast etter siste samling.
Organisering av modulen
Heildigitalt kurs, tre samlingar på Zoom à tre timar, eigenarbeid med å skrive essay. Vi deler inn i skrivegrupper på første samling, og deltakarane rettleier kvarandre på essay-utkasta under andre og tredje samling.
Kurset består av tre digitale delar. Alle samlingar er ein kombinasjon av teoretiske førelesingar og praktiske aktivitetar.
Omfang: 9 timer undervisning og 31 timar eigenarbeid (lesing, skriving og rettleiing). Deltakarane får eitt poeng for aktiv deltaking (minimum to samlingar) i undervisninga, og to poeng dersom dei også leverer og får godkjent eit essay.
Del 1: Onsdag 22. januar kl. 9.00–12.00
09.00–09.15 Velkommen v/Bodil og Kåre Johan
09.15–10.00 Iben Brinch (USN): Tba: Fagessayet som sjanger i historiske og retoriske perspektiv
10.15–11.00 Bodil Moss: Struktur og oppbygning av fagessay versus forskningsartikkel
11.15–12.00 Vegen vidare og inndeling av skrivegrupper
Del 2: Tirsdag 11. mars kl. 9.15–12.00
09.15–10.00 Kåre Johan Mjør: Essay som metode
10.15–11.00 Bodil Moss: Forfattarstemma i fagessayet
11.15–12.00 Rettleiing i skrivegrupper i breakout rooms
Del 3: Onsdag 7. mai kl. 9.15–12.00
9.15–10.00 Tba: Om essayskriving i helsefag
10.15–11.00 Om å gi tilbakemelding på fagessayet v/Bodil og Kåre Johan
11.15–12.00 Rettleiing i skrivegrupper i breakout rooms
Læringsplattform: Canvas
Anbefalt litteratur
Askeland, N., Aamotsbakken, B. & Åslund, A. (2021). Essayet: Ein veg til kreativ fagskriving. Samlaget.
Bech-Karlsen, J. (2003). Gode fagtekster: Essayskriving for begynnere. Universitetsforlaget.
Borglin, G. & Fagerström, C. (2012). Nursing students’ understanding of critical thinking, and appraisal and academic writing: A descriptive, qualitative study. Nurse Education in Practice 12(6), 356–360. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2012.04.009
Brodersen, R. B., Solheim, B., Steiner, P. & Oftedal, T. T. (2016). Engaging tools for dialogic guidance in higher education. Journal of Academic Writing 6(1), 17–30.
http://dx.doi.org/10.18552/joaw.v6i1.331
MacLellan, E. (2004) How reflective is the academic essay?, Studies in Higher Education 29(1), 75–89, https://doi.org/10.1080/1234567032000164886