Comparative perspectives in education in Southern Africa and Northern Europe
COMPARE er ei tverrfagleg forskargruppe som skal fasilitere og styrke utdanningsrelevant forsking i ulike geografiske kontekstar. Gruppa har eit særleg empirisk fokus på sørlege Afrika og Norden, men inkluderer også regionale kontekstar utanfor desse regionane.
NB: Denne forskargruppa vil bli slått saman med forskargruppa PETER i løpet av februar 2022.
Gruppa skal bidra i forskingsfeltet med komparative og tematiske studiar med publikasjonar i relevante publiseringskanalar.
Gruppa er aktiv i relevante nasjonale og internasjonale konferansar og er opptatt av formidling utover akademia.
Forskargruppa skal vere ein premissleverandør til SANORD Teacher Education Partners (STEP), der potensial og utfordringar innan skule, utdanning og lærarutdanning i Norden og Sørlege Afrika er heilt sentrale tematikkar.
Forskingstema i gruppa er mellom anna:
-
Klima og berekraft i utdanning – frå utdanningspolitikk til gjennomføring
-
Lærebokstudier (i kva kontekst er lærebøkene skrive / korleis er dei ulike fagdisiplinane formidla i lærebøkene i ulike nasjonale og regionale kontekstar
-
Læreplanstudier (kva er prosessane bak utforming av læreplanar / korleis blir læreplanar implementert i skulen)
-
Korleis er fagspesifikke tematikkar, som til dømes geografi, klima, historie, språk, religion og kjønn undervist og formidla?
-
Korleis blir kjønn og utdanning problematisert i dei ulike regionane?
-
Kva er læraren si rolle i dei ulike regionane?
Pågåande forskingsprosjekt
Nettverk og konferansar
SANORD 2021 conference, Bergen: Vitalizing partnerships. Moving forward to a sustainable future.
Publikasjonar
Lindhardt, Eva Mila; Ruus, Olav Christian (2019): “Jeg har egentlig aldri tenkt på forskjeller mellom kjønn”: en undersøkelse av lærerstudenters forståelse av kjønn og likestilling. In Afset, B and Redse, A.: Religion og etikk i skole og barnehage. Oslo: Cappelen Damm Akademisk 201. s. 95-115
Jarvis, Janet; Mthiyane, Ncamisile; Ruus, Olav Christian; Lindhardt, Eva Mila (2018): Which Right is Right? An Exploration of the Intersection between Religious Identity and the Human Right to Gender Equality in Two Different Teacher Education Contexts: South Africa and Norway. Journal of Religion and Society, Vol 20, 5.
Vågenes, Vibeke; Christophersen, Jonas (2018): Uhuru na Umoja. Samfunn og utdanning i Tanzania. (ISBN 978-82-303-4128-5) 152 s.
Maistry, Suriamurthee; Eidsvik, Erlend (2017): Academia in the context of constraint and a performative SDG agenda: A perspective on South Africa (2017). In:Halvorsen, T., Ibsen, H., Evans, H., Penderis, S. (eds): Knowledge for Justice. Critical perspectives from southern African-Nordic research partnerships. Cape Town: African Minds
Rosland, Sissel (2017) Norway as an Example in the UK Women’s Suffrage Campaign (2017). NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research, Volum 25.(3) s. 195-210
Bergersen, Ane (2017) Global forståelse. Barnehagelæreren som kulturell brobygger. Fagbokforlaget 2017
Forskargruppeleiar
Medlemmar
- Dziuginta Baraldsnes
- Ane Bergersen
- Siv Kristin Yndestad Borgen
- Edit Bugge
- Kjetil Knaus Fosshagen
- Lars Leer
- Arne Jacob Melting
- Hege Emma Rimmereide
- Sissel Rosland
- Olav Christian Ruus
- Herner Sæverot
- Tom Are Trippestad
- Leif Tore Trædal
- Vibeke Vågenes
- Knut Einar Utnes Øyangen
- Siv Kristin Yndestad Borgen
- Espen Helgesen
- Irene Tollefsen
- Olav Christian Ruus
Stipendiatar
Eksterne medlemmar