To mennesker sitter i en sofa. Man ser kun hender og ikke ansikt.

Familieterapi og relasjonelt arbeid | master

Master

Vil du auke kompetansen din til å jobbe med relasjonar mellom par, familiar, nettverk eller i organisasjonar? 

Bergen

Søk studieplass Opnast i ny fane

Opptakskrav og søknad

Opptakskrav

  • Bachelorgrad innan helse- og sosialfag, psykologiske eller pedagogiske fag.
  • Minst 2 års relevant yrkespraksis etter fullført utdanning.

Søkjarar med anna relevant utdanning kan bli vurdert for opptak.
Det er mogleg å kvalifisere for opptak på grunnlag av realkompetanse.

Søkjar har ansvar for å sørge for praksisplass, sjå meir informasjon i studieplan.

Opptakskrav påbygg

  • Bachelorgrad innan helse- og sosialfag, psykologiske eller pedagogiske fag.
  • Minst 2 års relevant yrkespraksis etter fullført utdanning.
  • Minst 60 studiepoeng relevant videreutdanning. Sjå liste over godkjente videreutdanningar i studieplan.

Søkjarar med anna relevant utdanning kan bli vurdert for opptak.

Studieretning familieterapi og nettverksarbeid: Søkjar har ansvar for å sørge for praksisplass, sjå meir informasjon i studieplan.

Søknadskode

3058 Master i familieterapi: Familieterapi og nettverksarbeid
3059 Master i familieterapi: Relasjonelt arbeid i organisasjonar

3060 Påbygg Master i familieterapi: Familieterapi og nettverksarbeid
3061 Påbygg Master i familieterapi: Relasjonelt arbeid i organisasjoner

Slik søker du

    • Logg inn i SøknadsWeb.
    • Oppdater "Min profil" og trykk "Neste".
    • Vel "Helse- og sosialvitenskap".
    • Trykk på "Søk" under "Master/videreutdanning i helse- og sosialfag høst 2025".
    • Vel studiet du vil søke på fra lista (se søknadskode over).
    • Trykk på "Legg til" og "Send inn søknad".
    • Last opp dokumentasjon på at du dekker opptakskravet.
    • Trykk "Neste" for å gjøre ferdig søknaden.

Viktig informasjon om søknad, frister og dokumentasjon

Om fristar og ledige studieplassar

Ordinær søknadsfrist er 1. mars for master og 15. april for vidareutdanning. Studium som startar i vårsemesteret har frist 15. november.

Viss det er ledige studieplassar når søknadsfristen går ut blir studiet lagt ut på ledige studieplassar 20. mai og tilbud om plass blir gitt fortløpande til kvalifiserte søkjarar fram til det er fullt eller til studiet startar opp.

Vi tek forbehold om at nok studentar må søke om opptak for at studiet skal starte opp.

Tilleggskrav

Dette kravet skal du ikkje dokumentere i søknaden din, men du må sende det inn viss du får studieplass.

Sjå informasjon om medisinsk testing


Om å søke opptak til HVL

Kvifor studere familieterapi og relasjonelt arbeid?

Gjennom studiet får du kompetanse om korleis møte menneske i livskriser, som samlivsbrot, sorg, overgrepsproblematikk og vald i nære relasjonar. Du kan også spesialisere deg i konsultasjonsarbeid knytt til samarbeid og konflikthandtering, til dømes på arbeidsplassen eller i skulen.

Du vel mellom to studieretningar:

  • Familieterapi og nettverksarbeid
  • Relasjonelt arbeid i organisasjonar

Du kan studere familieterapi og relasjonelt arbeid i Bergen. 

Kva lærer du?

  • samtaletilnærmingar og relasjonelle arbeidsmåtar
  • individuelle samtaler, parterapi og samlivsstyrkende tiltak
  • foreldrerettleiing og nettverksarbeid
  • relasjonelt arbeid i organisasjoner og konflikthåndtering

Fleksibelt studietilbod

Ved HVL har du fridom til å studere slik det passar deg! Du kan ta enkeltemne, vidareutdanning eller master. Du kan også starte med å ta noko, og så byggje vidare seinare. 

Har du vidareutdanning og vil ta master?

Då kan du søkje påbygg! 

Påbygg er for deg som allereie har familieterapeutisk eller relasjonell videreutdanning og vil auke kompetansen din med å fullføre ein mastergrad. Du kan søke opptak til 3. studieår på masterprogrammet i familieterapi og relasjonelt arbeid.

I påbyggingsdelen lærer du blant anna om:

  • samtaletilnærmingar og relasjonelle arbeidsmåtar
  • individuelle samtaler, parterapi og samlivsstyrkende tiltak
  • foreldrerettleiing og nettverksarbeid
  • relasjonelt arbeid i organisasjonar og konflikthandtering

Les mer i studieplanen om hva du lærer

Korleis er studiet bygd opp?

Studiet er organisert som en fleksibel deltidsutdanning og nær din eigen arbeidspraksis. Du kan velje mellom to studieretningar:

  • Har du tidlegare fullført vidareutdanning innan familieterapi på 60 studiepoeng, kan du velje: familieterapi og nettverksarbeid

  • Har du tidlegare fullført vidareutdanning innan familieterapi på 60 studiepoeng eller andre relevante vidareutdanningar innan relasjonelt arbeid som til saman utgjer 60 studiepoeng, kan du velje: relasjonelt arbeid i organisasjonar

Praktisk informasjon

Undervisningsform

Studiet er ein kombinasjon av samlingar og sjølvstudium. Det er fire vekesamlingar i løpet av studieåret.

Du får ei variert og studentaktiv undervisning. Vi har mellom anna førelesingar og seminar, og presentasjonar og diskusjonar om erfaringar frå praksis. I tillegg får du praktiske øvingar og ferdigheitstrening, og arbeid i grupper.

Mellom samlingane deltek du i grupperettleiing med ekstern rettleiar og læring ved eigen arbeidsstad eller hospiteringspraksis. For studieretninga familieterapi og nettverksarbeid er kravet 220 timar ekstern grupperettleiing og for studieretninga relasjonelt arbeid i organisasjonar er kravet 120 timar. I tillegg kjem sjølvstendig arbeid med masteroppgåva di. Gjennom heile studietida vil du ha dialog med medstudentar og undervisarar i den digitale læringsplattforma Canvas.

Fleksibelt studieløp

1. semester

Alle tek same modul på 15 studiepoeng

2. semester

Alle tek same modul på 15 studiepoeng

3. semester

Du vel studieretning (7,5 studiepoeng) og eit valfritt emne (7,5 studiepoeng)

Studieretning Familieterapi og nettverksarbeid:

Studieretning Relasjonelt arbeid i organisasjoner:

Valfrie emne:

4. semester

Du tek eit emne på 15 studiepoeng frå studieretninga du har valt.

5. semester

Alle tek eit obligatorisk emne på 15 studiepoeng.

6. semester 

Studieretning Familieterapi og nettverksarbeid:
Du tek eit obligatorisk emne på 7,5 studiepoeng og eit valfritt emne på 7,5 studiepoeng.

Valfrie emne:

Studieretning Relasjonelt arbeid i organisasjoner:
Du tek to obligatorisk emne på 7,5 studiepoeng

6.-8 semester

 

Samlingsdatoar

Første år

Høst 2025 
Uke 37 (8.9. – 11.9.) Geilo 
Uke 45 (3.11. – 7.11.) Bergen 

 

Vår 2026 
Uke 7 (9.2. – 13.2.) Bergen 
Uke 19 (4.5. – 8.5.) Bergen 

Viktig informasjon om praksis

Du kan ha praksis ved eigen arbeidsplass eller hospiteringspraksis ved anna eigna stad.

Viss du vel studieretninga familieterapi og nettverksarbeid må du:

  • gjennomføre praksis i terapeutisk arbeid med barn, unge, eldre, enkeltpersonar, par, foreldre, familiar, nettverk og grupper
  • oppfylle kravet om 320 timar terapeutisk praksis i løpet av studiet og før innlevering av masteroppgåva.

Om du vel studieretninga relasjonelt arbeid i organisasjonar må du:

  • gjennomføre praksis til dømes innan rådgjeving og rettleiing, gruppeleiing, teamarbeid, nettverksarbeid, pedagogisk arbeid, leiing og kompetanseutvikling. Det kan også vere ulike formar for krisehandtering, støttesamtalar, tilrettelegging, bistand- og pårørandearbeid.

Studieavgift og betaling

Studiet har studieavgift på 17.000 kroner pr. semester, i tillegg til semesteravgift. 

I studieavgiften inngår:

  • Undervisning på samlingar
  • Tilgang til elektroniske læremiddel på internett
  • Tilbakemelding og oppfølging av oppgåver og øvingar til den enkelte student
  • Sensur av eksamen og karakterutskrift

I tillegg kjem kostnader til ei intensivsamling på Geilo, ca kr. 1800,- pr. døgn inkl. fullpensjon og ekstern veiledning i gruppe. Det er den eksterne veilederen som fastsetter timeprisen. Vår erfaring er at prisen ligger mellom ca kr 200–250 per person, og er også avhengig av gruppens størrelse.

Merk: Studium med studieavgift har ekstra krav og vilkår knytt til seg, og du må derfor lese godt gjennom reglane for studium med studieavgift.

Viktig informasjon - endringar i studieavgift:

 

Frå årsskiftet 2025/2026 blir det innført ei årleg indeksregulering av studieavgifta.

Den justerte studieavgifta vil gjelde frå vårsemesteret 2026, og oppdaterte prisar blir publiserte på nettsidene i løpet av haustsemesteret 2025.

Den årlege indeksreguleringa følgjer den generelle løns- og prisveksten i samfunnet og har vanlegvis vore på om lag 3 % auke per år.

Vi tek atterhald om at studiet berre blir starta opp dersom det er nok studentar.